Antar att du läste den där saabtråden, Tvungen är du väl inte, grejen är den att du får ett annat mottryck och kan få svajande laddtryck, laddtryckspikar och ett något högre laddtryck överlag. Hade du inte haft något chip alls så är det ju större risk för att bilen klipper när du får mer laddtryck än det ska vara, och drar ner ditt laddtryck så bilen går sämre än original, och får du laddspikar så är det inte bra.
Men med steg1 så har du iaf anpassat programvaran någotsånär och det bör fungera, men med en korrekt programvara till avgassystemet så får du ut mer effekt och har det mkt säkrare eftersom allt då är anpassat efter rätt setup.
Finns lite info här från bsr, är väl ungefär samma sak som jag skrev:
http://www.bsrab.se/faq/25/Som sagt det finns dom som pystrimmat så allt är på bristningsgränsen och det håller, andra får ras på första provrundan, personligen så anser jag att man inte ska chansa på marginalerna eftersom ett motorhaveri är så onödigt att riskera när det finns rätt grejer till att göra det.
Senast redigerat av ruhler (14 mars 2007)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.