5981
Sök

Är 745an värd priset?

huh?
10 427 Inlägg
24 augusti 2012
zemet skrev:
Jag hade satsat på en GLT istället, lite mera pengar en tusenlapp eller 2 men mkt roligare motor och ofta tillbehör som elhissar centrallås osv.

GLT 16 VALVE om jag får be wink

Centrallås, dimljus & alufälgar är standard, iaf på trubbnosarna (-89), allt annat är extra.

4 331 Inlägg
24 augusti 2012
steifan skrev:
zemet skrev:
Jag hade satsat på en GLT istället, lite mera pengar en tusenlapp eller 2 men mkt roligare motor och ofta tillbehör som elhissar centrallås osv.

Centrallås, dimljus & alufälgar är standard, iaf på trubbnosarna (-89), allt annat är extra.

Men heter det inte GLT om det är 16v annars gl/t? Eller har jag fel?

har kollat din projecttråd och din GLT är inte helt fel:)

1 319 Inlägg
24 augusti 2012
zemet skrev:
steifan skrev:
zemet skrev:

Nej det är väll bara något utrustnings paket? Finns mängder av 740 GLT med b230f motorn iaf.

_----------'

huh?
10 427 Inlägg
24 augusti 2012
sleepyoh skrev:
zemet skrev:
steifan skrev:

Nej det är väll bara något utrustnings paket? Finns mängder av 740 GLT med b230f motorn iaf.

Bilarna "heter" (som i emblem på bakluckan) GLT 16 VALVE om bilen har B234F på 155hk (automat till 1989 och alla efter 1990) eller 159hk (manuell 88-89).
https://www1.garaget.org/archive/14/13540/61540/61540-682706.jpg
Står 740 GLT på de bilar som har B230F och "GLT"-paket from 1989, men är reggade som "GL/T" om man kollar
upp hos Transportstyrelsen. Årsmodell 1988 var det "740 GL Blackline" som motsvarade GLT 1989 och framåt,
men Blackline var bara utrustningspaketet (alufälgar, elhissar & svart "turbodekor" osv) och inget som "syntes" på nåt emblem eller så. Blablablablabla wink

4 637 Inlägg
24 augusti 2012
steifan skrev:
och inget som "syntes" på nåt emblem eller så. Blablablablabla wink

Jo, ett litet fyrkantigt käckt märke med ett "B" placerat över GL på bakluckan.

Rumpmas
3 860 Inlägg
25 augusti 2012
zemet skrev:
risodlarn skrev:
känner till den där bilen, köp ej! eller köp billigt, typ 2000.
har gått på 3 cylindrar i ett år snart.

Och där har vi anledningen till att förra ägaren inte "orkar" byta tändstift:) Fast om det är gnista på dom andra tre cylindrarna så kan det väll bara vara typ 3 fel? tändkabel , stift eller rotor/fördelarlock. Eller?

Om problemet inte är gnistan då?
Spridare? Kallstartsventil (gamla klassiska og900 8v-problemet)? Avgasventil som sitter fast?

Det är väl alltid ett lotteri att köpa en bil som går ojämnt, och säger dessutom killen från Kristinehamn att den varit så ett år får man väl utgå från att ägaren fixat det om det varit enkelt.
Senast redigerat av Andromeda (25 augusti 2012)

865 Inlägg
25 augusti 2012
nu sa jag skiva lite dock tagt några öl osv... men hur kan man ställa en fråga om nått e värt priset? det e ju den som köper som bestämmer vad som e värt priset inte någon annan.. jag köpte en ny skoter för 150tusen idag e den värd 100tusen alltså tappa 50tusen på ca 1år... Var de värt de? jo aldrig ångrat mig och kommer nog aldrig göra det heller.. sen om vi går tbx till volvon som tråden handlar om så åk och titta på den endast du bestämmer om den e värd priset inte någon annan.. visst kan de alltid komma upp bättre bilar men vad säger att dom e bättre? sen att det e små fel på 745an så tror jag på att ägaren inte is fixa felen fast dom e enkla för han kanske inte kan. Och jo alla säger att man kan byta stift osv men bara läsa flera trådar här på garaget finns verkligen folk som inte kan någonting

huh?
10 427 Inlägg
25 augusti 2012
Navkapsel skrev:
steifan skrev:

Var då? wink

https://www1.garaget.org/archive/144/143682/235607/large_235607-2291906.jpg

327 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
no_fake skrev:
nu sa jag skiva lite dock tagt några öl osv... men hur kan man ställa en fråga om nått e värt priset? det e ju den som köper som bestämmer vad som e värt priset inte någon annan.. jag köpte en ny skoter för 150tusen idag e den värd 100tusen alltså tappa 50tusen på ca 1år... Var de värt de? jo aldrig ångrat mig och kommer nog aldrig göra det heller.. sen om vi går tbx till volvon som tråden handlar om så åk och titta på den endast du bestämmer om den e värd priset inte någon annan.. visst kan de alltid komma upp bättre bilar men vad säger att dom e bättre? sen att det e små fel på 745an så tror jag på att ägaren inte is fixa felen fast dom e enkla för han kanske inte kan. Och jo alla säger att man kan byta stift osv men bara läsa flera trådar här på garaget finns verkligen folk som inte kan någonting

Jag tänkte såhär ;Eftersom det finns en uppsjö av volvo här sverige. Väldigt många volvos är sönderkörda osv. Så jag tänkte iaf nån kände till bilen. som visste om dom kört som fan med den, inte brytt sig om den ett piss. Väldigt många lägger ut överpris , som du kanske märkt. Eftersom jag är stundent, har inget jobb så kan jag tyvärr inte dra upp tusingar i varenda ficka. Om vi säger att jag köper den för 5000, så visar det sig att den bara är värd.. säg.. 2000 så visar det sig sedan att det är annat fel på bilen, så det kostar jävla massa pengar att fixa den. Då blire  ju pengarna i sjön. Så står jag där med en bil som jag inte kan använda, för den inte funkar. Och kanske inte får iväg den på blocket pga av det.

Evildan
25 augusti 2012
steifan skrev:
Navkapsel skrev:
steifan skrev:

Var då? wink

http://www1.garaget.org/archive/144/143 … 291906.jpg

där
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143682/143682-6747d9b4c9aba04824e92ce5a4aa8cac.jpg

Sök