Lemon99
28 augusti 2012
· 81 Inlägg
jonTe skrev:
Det tråkiga är att svaret blir som sist.
• Tändstift
• Di-kasett
• Magnetventil
Hjälper inte någon av dessa får man gå vidare.
En sak som jag kommer att tänka på som jag själv kan göra om man skall hetsa lite.
Det är lätt att man håller foten på kopplingspedalen för att det skall gå fortare att växla.
På både broms och kopplingspedal sitter det en brytare som om den aktiveras ger GLT.
Suck, aja får börja felsöka de grejerna. Hmm nu när du säger det, så kom jag på att jag har alltid haft min fot vilande på kopplingspedalen, inget tryck men att den vilar, och varje gång jag kommer på det smäller jag mig på käften och säger skärp dig, för det är ju självklart inte bra. Men vet du om denna GLT är en direkt av/på mekanism? Alltså menar jag om den har satt sig i GLT, är det någon speciell tid som måste gå innan den sätter sig tillbaka? Idag när jag startade bilen så vaknade min turbo, wohoo. Sen växlade jag... och då var den borta.
Men tack för att du svarade!