ingen värme i bilen!

KenKen
7 februari 2007 · 60 Inlägg

Tjena! skulle vara snällt om nån kunde hjälpa mej med en sak, nu under vinter skulle de vara skönt med lite värme i bilen, jag har en Vw Golf III -96.. vet nån vad felet sku kunna vara.. har termostaten nånting med de här att göra eller va kan de vara.. har full värme i motorn och allt sånt..

Tacksam för svar// KenKen

Camitz
7 februari 2007 · 646 Inlägg

Får du ingen värme eller bara lite så låter det som attt termostaten är kass på din bil, kostar inte allt för mycket att byta och du fixar det lätt själv!!

Bytte senast idag en termostat på en pegga smile

Sandman
7 februari 2007 · 873 Inlägg

Ja.
Felsökningsordning:

1.Termostat
2. Värmepaket

Oftast är felet så enkelt.

Don't get mad, get even.
dj_padde
8 februari 2007 · 1 813 Inlägg

kolla om du får upp värmen när du kör.. rör inte din värme mätare sig så mkt så e det ju termostaten.. hade samma fel på 2 utav mina bilar fick värme efter 6-10 mils körning men fick aldrig riktigt varmt fick bara så man inte frös i hjältongue termostat kostar en 100 lap lr nått sånt och det e bara om man kan byta den själv så e det skit änkelt å billigt;)
vet inte vad en verkstad tar för att byta men det går ju säkert upp mot en 1000lap isf..
hoppas det löser sig

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
John87 Stolt Volvoägare
8 februari 2007 · 4 913 Inlägg

Ska byta termostat idag i bilen.
Den kokade igår på väg till jobbet, motorn får ingen kylning. Gissar på termostaten som har låst sig i stängt läge...

Kostade 80kr för en ny, så det är inte så farligt smile

Tur att det bara är att skruva ur och sen skruva i igen, tar max en halvtimma.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
8 februari 2007 · 2 258 Inlägg

Man kan också riva ur termostaten och åka utan om man vill slippa kokning igen på vägen hem... wink Men du kanske har nära till att köpa en. Här tar jag mig inte till stan om termostaten hänger sig... smile Bor rätt långt ut i skogen... smile
// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
KenKen
11 februari 2007 · 60 Inlägg

Men ja får värme i motorn, mätarn stiger helt normalt..! =/ kan de ändå vara termostaten??

astra2
11 februari 2007 · 143 Inlägg

Hej!    Om din motor blir normalt varm kan ju inte termostaten vara orsak till din dåliga värme. Har du tillräckligt med kylarvätska eller kan det finnas luft i systemet? Kolla slangarna till värmepaketet. Blir båda varma? Om inte kan paketet vara igensatt.

mb_sec
11 februari 2007 · 11 Inlägg

Har samma problem med min mercedes kommer bara ljummet inget kul alls ska byta termostaten i morgon Men låt inte din bil gå upp i kok för mkt då kan det va risk för att toppen går sad

racertomten
16 mars 2007 · 118 Inlägg

tja sammma problem här... var ett kallt helvete att köra i vinter,, hadde ingen värme i bilen och jag har ingen aning om vad det kan vara... ska kolla termostaten osv. för jag har spolat igenom värme paketet..men utan resultat... men nu är det sommar ksa bara se till att bilen inte börjar koka som den gör efter 10 min.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang