4 september 2012
Trådstartare
Hej Behöver lite expertis ang min saab 9000 -96
Det är en saab 9000 -96 som gått 26tusen nånting kom inte ihåg exakta siffror.
Det är en 2.0 turbo (men när jag skulle byta "kombirem som det heter på norska, när jag bytte den i norge" så kollade min bror som jobbar på en bilförsäljningsfirma i nått program och då va ritningen för en 2.3 motor och han som jag köpte den hade bytt motor och sa det va ca 199-200hk (vilket inte finns på en 2.0 som jag förstått det).
Ursäkta för min absoluta noll koll så svara hjärna till mig som jag är halvt dum (kan lite om bilar)
Problemet är då, Jag körde bilen till min polare utan problem att starta va ca 700m från gymet till honom, Jag stängde av bilen gick upp och hämta min telefon och gick ner för att åka hem och då starta bilen, den är utrustad med larm så jag vet att man måste låsa sen låsa upp för att starta den men det gick inte. Det är som att den inte tänder, jag har bytt stift och fick 1 liten tändning men inget mer än så, jag tänkte ifall batteriet var dött så provade med startkablar men ingen skillnad, En sak som är konstigt att batteri lampan lyser på instrument brädan. men batteriet verkar inte vara trasigt. Den har inte gått dåligt alls, förutom för ett tag sen som det är som att den "dör" i ½ sekund, den dör inte riktigt det är typ oftast vid 3000-3500 varv, typ precis som att turbon dör sen laddar på mer(svårt att förklara när man inte har expertis på detta). Det är öppet luftfilter på den inget annat modifierat. Annat fel är även när jag byter säkring till centrallåset så funkar det i ca 4 gånger sen går säkringer har bytt ca 10 st ny orkar jag inte vet någon vad det kan vara för fel? Tackar för alla ideér och tips, Om det är några frågor ställ dom så svarar jag så fort jag kan. Måste åka tillbaka till norge så fort som möjligt men är billös!! Svara gärna med djupare beskrivning då jag inte är super haj på bilar /Torgny