6976
Sök

Honda Z Act, någon som vet något om denna bilmodell?

4 637 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Jo, i spelet Gran Turismo 4 finns en liten bil som heter något sådant.
hette den så i Sverige? Fanns den att köpa här? Vilka år? Eller fanns det bara någon liknande?
Känner en väl som påstår att de körde skiten ur en sådan så sent som på 90-talet. sad

Bara allmänt nyfiken på denna läckerbit, inga planer dock på att leta upp någon (om det finns någon kvar)?
Senast redigerat av Navkapsel (9 september 2012)

5 111 Inlägg
6 september 2012
Nja, den första Hondan som togs in hit var väl första generationen Civic, som förvisso är lite lik, men större (vilket kanske förklarar hur liten en Honda Z är).

Vet inte om Honda Z räknas som föregångaren till Civic eller som en egen modell?

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2012
Du får väl en chans då...

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

5 111 Inlägg
7 september 2012
Bullet--- skrev:
Första svensksålda Hondan är nog faktiskt en Honda s500/600/800, kommer inte på vilken av dom det var.
Z-act är en egen modell och associeras inte med civic. Den såldes nog inte i europa, vet att den såldes i japan,usa etc.
byggdes mellan -70-74 .

Nu när du säger det så har jag hört den storyn jag med... Men hur fasen var det där... Var det så att Sahlén & Wicander, som även var generalagent för Toyota, tog in en enda, eller ett par stycken, utan att dra igång någon reguljär försäljning? Eller har jag drömt?

4 637 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
torpis skrev:
Du får väl en chans då...

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

Tänkte inte så långt då jag söker information allmänt men nu säger rubriken åtmindstonde något mer om tråden.
Tack för att den fick vara kvar!

Vill även passa på att tacka folk för svaren hitills, intressant bil.
Senast redigerat av Navkapsel (9 september 2012)

Sök