2779
Sök

Närgången..

74 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Ursäkta om detta blir i fel topic eller dylikt men rätta till det om så är fallet!

Ja hej, skjutsade några kompisar nyss så när jag skulle hem la jag mig bakom nån volvo som åkte 60 på 1 filig väg på motorvägen så motorbromsade så jag la ungefär 5-10 meter bakom honom.

Så blev det så att han satt och bromsade hela tiden "om jag kom för nära"... Sedan blev det 2 filigt så jag blåste om honom så la han sig lite mindre en 1 meter bakom mig så jag bromsade ner till 80 och tänkte gå ut och fråga om han hade nåt på hjärtat men han fegade då ur.

Så tänkte fråga om jag då tvärnitar så han bränner in i min bakdel på bilen för att han ligger så pass nära mig då är det vell han som åker på det, om jag har vittnet etc så det inte blir ord mot ord för jag hatar folk som ska ligga så pass nära en på en dubbelfilig motorväg!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 september 2012
Vänta här nu, du låg för nära honom, och blir sedan sur för att han gör samma sak?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 926 Inlägg
9 september 2012
LeafBox skrev:
Vänta här nu, du låg för nära honom, och blir sedan sur för att han gör samma sak?

ja, när det var 1-filigt.

Men jag tycker att du låg lite nära då, du kunde backat av lite. Sen att volvon gör samma sak när det blir 2-filigt är väl tramsigt kanske. Om du bromsar och blir påkörd i röven så är det andra förarens fel, man ska hålla tillräckligt avstånd.
Men om de vill sig riktigt illa kanske du åker på det om du bromsar på ren jävelskap. Dock tror jag inte att det är så stor risk.

3 182 Inlägg
9 september 2012
det är väll alltid den som kör in i den framförvarande som har gjort fel då man ska hålla tillräckligt avstånd som många i vårt avlånga land inte värkar förstå.

274 Inlägg
9 september 2012
Tre sekunders reglern som många glömmer bort eller vet inte hur man följer den.

I'm with you till the end of the line

326 Inlägg
9 september 2012
Jag tycker ni betedde er som idioter båda två.

2 337 Inlägg
9 september 2012
Graxor skrev:
Ursäkta om detta blir i fel topic eller dylikt men rätta till det om så är fallet!

Ja hej, skjutsade några kompisar nyss så när jag skulle hem la jag mig bakom nån volvo som åkte 60 på 1 filig väg på motorvägen så motorbromsade så jag la ungefär 5-10 meter bakom honom.

Så blev det så att han satt och bromsade hela tiden "om jag kom för nära"... Sedan blev det 2 filigt så jag blåste om honom så la han sig lite mindre en 1 meter bakom mig så jag bromsade ner till 80 och tänkte gå ut och fråga om han hade nåt på hjärtat men han fegade då ur.

Så tänkte fråga om jag då tvärnitar så han bränner in i min bakdel på bilen för att han ligger så pass nära mig då är det vell han som åker på det, om jag har vittnet etc så det inte blir ord mot ord för jag hatar folk som ska ligga så pass nära en på en dubbelfilig motorväg!

Finns det ens motorvägar med ett körfält?

Hur som helst. Sluta ha så bråttom. Och om du själv ligger och stressar bakom någon, då får du ju vara beredd på att få igen med samma mynt.

Visa lite hänsyn och respekt, ta ett par djupa andetag och acceptera att du kommer fram en minut senare, så blir trafiken en lite trevligare plats att vistas i och en olycka eller två kanske kan undvikas. Folk är idioter, men var inte en du med.

Saabifierad
2 031 Inlägg
10 september 2012
Är det verkligen värt att riskera bilen, dig själv och dina kompisars hälsa bara för att lära en person som gör likadant som du gjort mot den en läxa?? låter ologiskt. Bättre att hålla avstånd till idioter och sedan bränna om dem så fort man får tillfälle istället för att provocera dem eller låta en själv provoceras.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Ingen himmel är så blå som min
2 981 Inlägg
10 september 2012
Graxor skrev:

Det här är nog det dummaste jag (hittills) läst på garaget.org....

Din tanke är alltså att du får lov att köra och bete dig som en jubelidiot, men när andra gör det ska deras liv och bil riskeras på deras bekostnad?
Fast motivationen till ditt beteende är väl att det är ok om det är 1-filigt?

Snälla, hur tänkte du?

/Mattias

Sök