2790
Sök

Sugtrimmad Volvo 740-89

193 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
#1
Tjenare

Jag och en kompis håller på och sugtrimma en volvo 740 blockpackningen gick häromdagen för mig på den då passade vi på och kasta på en Portad och planad topp som vi gjorde i skolan och lite på hemma plan det fanns mkt mer ork i bilen efter det vridet blev det lite annorlunda på också men till min fråga

Vi ska byta kam i bilen snarast vi vill ha bilen så vass som möjligt men de ska endå gå o ha den på vägen?
sen har vi kolla på 16v spridare men man kanske måste ha något annat än bara det?

Sen gärna andra tips om att få den så vass som möjligt smile

Tack på förhand ska starta projekttråd vill bara ha lite tips först smile


Forummoderator
26 455 Inlägg
5 september 2012
#2
Ska du ha en originalkam så försök få tag i en K-kam, om den ska vara vass men ändå körbar. H-kam funkar också, men tomgången blir lite sisådär, och man får varva en hel del för att det ska hända nåt.
Annars så finns det kammar på folkraceshoppen till exempel, i olika variationer.

För övrigt; sök. Finns hundratals trådar om ämnet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

193 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
#3
Mack skrev:
Ska du ha en originalkam så försök få tag i en K-kam, om den ska vara vass men ändå körbar. H-kam funkar också, men tomgången blir lite sisådär, och man får varva en hel del för att det ska hända nåt.
Annars så finns det kammar på folkraceshoppen till exempel, i olika variationer.

För övrigt; sök. Finns hundratals trådar om ämnet.

Joo tänkt mig en slipad där ifrån smile hur han går på lågt varv spelar inte så mkt roll bara de händer nått när man trör på wink


193 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
#4
Här ni en skaplig sugis trimmad volvo jämt nu o värre blir det med den

http://www.garaget.org/?car=305559


6 688 Inlägg
13 september 2012
#5
Att fixa 200hk utan turbo eller dubbla kamaxlar blir en bra utmaning.

De/Dem


Sök