Skrapar i skärmkanten.

Low
15 september 2012 · 3 313 Inlägg

ekelund88 skrev:

hangman skrev:

ekelund88 skrev:

min på e46an e med olika tror de har med att dom lägger in en extra plåt på tanklocksidan känns som dubbla plåtar

Inte utvändigt iaf. Gammal krockskada dåligt lagad är stor sannolikhet på dessa bilar

min har cleancarfax och dubbla plåtar på höger men ej vänster vet ett par till e46or som har det så med antagligen en extra plåt för tanklocket

Dock så är det mer plåt där tanklocket inte sitter hmm  den är mindre där tanklocket sitter.

Rronn
15 september 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Går inte ställa camber på dessa coilversen.

Nej inte på coilsen, men du har "camberstag" på din bil med en excenterbult i bussning som går från klumpen ut till navet som du kan ändra camber påsmile

Jasså, svårt må tro?

ja nog är de lite pill allt, och att justera lika utan mätinstrument på båda idor är nog mission impossible skulle ja tro!

Och de brukar sitta ganska duktigt om de inte är lossat lite då och då iomed att de sitter på ett väldigt utsatt ställe, och i värsta fall går bulten av, men de går ju alltid att känna på bultarna:)

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
Low
15 september 2012 · 3 313 Inlägg

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Golf2freak skrev:

Nej inte på coilsen, men du har "camberstag" på din bil med en excenterbult i bussning som går från klumpen ut till navet som du kan ändra camber påsmile

Jasså, svårt må tro?

ja nog är de lite pill allt, och att justera lika utan mätinstrument på båda idor är nog mission impossible skulle ja tro!

Och de brukar sitta ganska duktigt om de inte är lossat lite då och då iomed att de sitter på ett väldigt utsatt ställe, och i värsta fall går bulten av, men de går ju alltid att känna på bultarna:)

Försvinner nog den iden.  Tror du man vågar kapa av en bit? tongue

Rronn
16 september 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Jasså, svårt må tro?

ja nog är de lite pill allt, och att justera lika utan mätinstrument på båda idor är nog mission impossible skulle ja tro!

Och de brukar sitta ganska duktigt om de inte är lossat lite då och då iomed att de sitter på ett väldigt utsatt ställe, och i värsta fall går bulten av, men de går ju alltid att känna på bultarna:)

Försvinner nog den iden.  Tror du man vågar kapa av en bit? tongue

haha ja de är nog bäst såsmile ja de är klart, fast de är ju inte helt utan nackdelar, du försvagar ju den skärmkanten en hel del! Bättre med valsning isåfall, finns säkert någon du kan hyra av för ett par hundra.
Använd värmepistol så att inte lacken spricker så är de ingen fara att valsa bara litegrann:)

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Low
16 september 2012 · 3 313 Inlägg

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Golf2freak skrev:

ja nog är de lite pill allt, och att justera lika utan mätinstrument på båda idor är nog mission impossible skulle ja tro!

Och de brukar sitta ganska duktigt om de inte är lossat lite då och då iomed att de sitter på ett väldigt utsatt ställe, och i värsta fall går bulten av, men de går ju alltid att känna på bultarna:)

Försvinner nog den iden.  Tror du man vågar kapa av en bit? tongue

haha ja de är nog bäst såsmile ja de är klart, fast de är ju inte helt utan nackdelar, du försvagar ju den skärmkanten en hel del! Bättre med valsning isåfall, finns säkert någon du kan hyra av för ett par hundra.
Använd värmepistol så att inte lacken spricker så är de ingen fara att valsa bara litegrann:)

Får ser hur det blir, kanske skaffar andra däck utan "Kant Skydd", och kanske lägre och smalare däck.

Rronn
16 september 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Försvinner nog den iden.  Tror du man vågar kapa av en bit? tongue

haha ja de är nog bäst såsmile ja de är klart, fast de är ju inte helt utan nackdelar, du försvagar ju den skärmkanten en hel del! Bättre med valsning isåfall, finns säkert någon du kan hyra av för ett par hundra.
Använd värmepistol så att inte lacken spricker så är de ingen fara att valsa bara litegrann:)

Får ser hur det blir, kanske skaffar andra däck utan "Kant Skydd", och kanske lägre och smalare däck.

Va har du för ET/Bredd på fälgarna?smile

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Low
16 september 2012 · 3 313 Inlägg

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Golf2freak skrev:

haha ja de är nog bäst såsmile ja de är klart, fast de är ju inte helt utan nackdelar, du försvagar ju den skärmkanten en hel del! Bättre med valsning isåfall, finns säkert någon du kan hyra av för ett par hundra.
Använd värmepistol så att inte lacken spricker så är de ingen fara att valsa bara litegrann:)

Får ser hur det blir, kanske skaffar andra däck utan "Kant Skydd", och kanske lägre och smalare däck.

Va har du för ET/Bredd på fälgarna?smile

ET 35, bredd 8.0. med 225/40 18".

Rronn
16 september 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Får ser hur det blir, kanske skaffar andra däck utan "Kant Skydd", och kanske lägre och smalare däck.

Va har du för ET/Bredd på fälgarna?smile

ET 35, bredd 8.0. med 225/40 18".

Oj då lär de skilja en hel del på skärmkanterna:o

Ja har samma ET fast 8,5" breda, och de tar inte i efter ytterst lite valsning! Skumt värre.

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
Low
17 september 2012 · 3 313 Inlägg

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Golf2freak skrev:

Va har du för ET/Bredd på fälgarna?smile

ET 35, bredd 8.0. med 225/40 18".

Oj då lär de skilja en hel del på skärmkanterna:o

Ja har samma ET fast 8,5" breda, och de tar inte i efter ytterst lite valsning! Skumt värre.

jaha intressant!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang