3047
Sök

Vad har du haft för problem med din Honda?

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Ja det kan väl vara en tanke att starta tråd även för det märket.

På min Accord executive 2.4 från -04 har jag haft problem med att den eftermonterade dragkroken orsakade fel på en kabel vilket resulterade i elfel i bakljusen. Riktigt störande och ganska vanligt på tourermodellen. Kostade 2900. Annars har inget hänt på de 7000 mil jag kört den. Bara olja och filter.

Min gamla Rover coupe hade Honda CRX motor (D16a8) och där var jag tvungen att löda om bränslepumpsrelät, även det standard. I övrigt hände inget på 3 år och kanske 3000 mil.

Så hur är det med era Hondabilar? Håller de?

Just det, glömde att handtaget på bakdörren lossnade/gick av en vinter på min Rover 620 jag hade, och det var märkt Honda. Det var det som gick sönder under 9 år och 14000 mil. Skräp!
Senast redigerat av caromania (23 september 2012)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 532 Inlägg
23 september 2012
Civicen jag hade var ett störande elfel där man bromsade då spelade bakljuset som ett tivoli. Men annars funka den fint förutom en flygfärd där bakfjädrarna gick av. Sen lekte jag o skulle slå ett rekord på en grusväg o hamnade mellan två tallar med dålig bakvagn som följd men den gick o köra med konstiga hjulinställningar bra bil då det jag tog mig hem ialla fall.

Evildan
23 september 2012
Ägdes ca -96: Accord -80 aut, när man stod på tomgång och försökte styra med AC och Dläget ilagt kunde den ibland ha svårt att hinna med att korrigera tomgången, det var bara att byta en torr vaccumslang så löste sig det, senare tog tyvärr rosten den och den fick flytta till skroten med uppruttna sparklådor och annat som gjorde den ikke lönsam att fixa till.

Ägdes ca -01: Accord -88 man, inga problem, gick som en dröm i flera hårda år både före min ägo och efter då den både köptes och såldes till bekanta.

Ägdes ca -97: Civic -77 aut, gick klockrent den tid jag hade den, ngt trång bara.

Ägdes ca -99: Civic -87 aut, fungerade även den utan problem under de två åren jag ägde den, ett hjullager vänster fram byttes när jag fick vårdnaden över den (därav att jag köpte den) sedan rullade den på problemfritt.

Minns/hittar ej papper på just nu om jag kan ha haft ngn mer Honda, lägger till isf wink

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Civic -77. Grannen hade en sån, eller vet ej om det var en 77a men en sån gammal liten gul bubbla. Fyfan vad rostig den var. big_smile

Evildan
23 september 2012
caromania skrev:
Civic -77. Grannen hade en sån, eller vet ej om det var en 77a men en sån gammal liten gul bubbla. Fyfan vad rostig den var. big_smile

Min var silvermetallic, utan de förfulande bruna inslagen.
Ljusbrun galonklädsel, jkl kul liten bil att köra, med tvåstegsautomaten.cool
Opraktisk då det ser ut som en halvkombi men har ett brevlådeinkast till bagagelucka som knappt rymmer tre konsumkassar.

http://www.mad4wheels.com/webpics/hires … 3_3683.jpg
Senast redigerat av Evildan (23 september 2012)

Forummoderator
26 568 Inlägg
23 september 2012
Min Honda Civic 1.5 Hatchback -'89, som jag ägde där vid 2005-2006, hade inte så många fel under den tiden den var i min ägo faktiskt.
Det jag kan komma på just nu är;

Drivknut (slitvara)
Halvljusrelä (brann upp)
Rost (vanligt förekommande)

Och ett mystiskt fel i insuget. Fick det förklarat via verkstaden att en packning hade gett upp och att det var därför den dels drog så mycket bränsle men också hade helt galna värden på besiktningen. Köpte ett nytt/bättre begagnat insug från en skrot och vips var det problemet borta.
Det komiska var att jag under tiden som felsökningen pågick på första verkstaden jag hälsade på - en Hondaauktoriserad för övrigt - så hävdade en kunnig att det var fel på en datorbox..som visade sig inte ens existera på min modell då jag tog bilen till en annan verkstad..

Ytterst saknad bil.

https://www1.garaget.org/archive/20/19631/120685/120685-1133736.jpg

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Någon med några nyare Hondabilar med problem? Nu är det ju bara 70 och 80talare om man bortser från min eftermonterade dragkrok som orsakade elfel. Skulle gärna få höra någon berätta om saftiga verkstadsräkningar på 20-30k.

Evildan
23 september 2012
caromania skrev:
Någon med några nyare Hondabilar med problem? Nu är det ju bara 70 och 80talare om man bortser från min eftermonterade dragkrok som orsakade elfel. Skulle gärna få höra någon berätta om saftiga verkstadsräkningar på 20-30k.

Det får du ingen respons på.
Du ska inte uppmuntra folk att sitta och ljuga online, för någon sådan historia tror jag inte finns.

1 517 Inlägg
23 september 2012
växellådan viner smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
caromania skrev:

Du ska inte uppmuntra folk att sitta och ljuga online, för någon sådan historia tror jag inte finns.

Fan! Fel bilmärke kanske. sad

1 433 Inlägg
24 september 2012
Honda är nice ! Kan lyfta ut motorn i min med kropps styrka smile

1 171 Inlägg
24 september 2012
Accord -03 Egentligen inte, men växellådan hade lite för mycket olja i sig så att varvtalet hoppade upp och ner i vissa lägen när den var varm: löstes med oljebyte. Fanns även ett skumt missljud som ett svagt skrapande vid gaspådrag när den var varm. Felet hittades aldrig. I övrigt: En trasig ABS-givare bak, en framvagnsbussning och två glödlampor. Detta var på 2 år och 4000mil. Växellådsoljan och ABS-givaren fixades på garanti från bilaffären. Resten kostade ca. 2000kr sammanlagt inkl. felsökning.

248 Inlägg
24 september 2012
Honda civic coupe -96. Gick ett år i min ägo helt utan problem med över 20K mil på mätaren. ägaren innan hade heller inga bekymmer, mer än slitprylar som nåt hjullager. Drog lite olja från ventiltätningarna när den passerade 21K mil, så jag rev ner hela motorn och bytte alla lager , packningar, kolvar osv. kika gärna min sida så ser ni jobbet. Så den rullar nog på i många år till smile Kanonbilar!

Evildan
24 september 2012
caromania skrev:
Evildan skrev:
caromania skrev:

Fan! Fel bilmärke kanske. sad

Antagligen roll

Kom osökt att tänka på ett bilmärke, men den tråden finns redan och är välfylld.

Sök