Peugeot 205 startproblem Hjälp!

virrveln
7 augusti 2012 · 9 Inlägg

Hej alla garagare,
Köpte en 205 cab -89 för 1 vecka sedan. Rätt ny startmotor och fräscht batteri, inga problem att få igång den. 

Men! idag byte jag motorolja, glykol, luftfilter samt så rev jag ut stereon. Riktigt hemmafix med eltejp och sockerbitar, en kabel lossnade och skapade en fin gnista så jag plockade bort kabeln till batteriets minuspol.

När jag senare satte tillbaka kabeln till batteriet så startade bilen utan problem. Motorlampan och högtemp lampan lyste extra länge pga (gissar jag) att jag byt olja och glykol. Dessa lampor slocknade inom 5 sekunder men även bilen efter 2 meter på 1:ans växel. Försökte starta igen men den tände inte.

Jag hade varit väldigt tacksam för tips vad jag ska kolla efter så min cabsommar blir något längre.

/Ville

wille_306_
12 september 2012 · 34 Inlägg

börja me kolla reläna, troligen har säkringen till nåt gått efters du kortslöt nån kontakt vid radion, styr ofta andra viktiga kompenter som kan göra att motorn inte vill starta, ex relän,

virrveln
27 september 2012 · 9 Inlägg

Visade sig att det var luft i bränslesystemet. Plockade bort bränsleslangen, slog på tändningen och såg att bensin flödade. Satte tillbaka slangen och efter det har det inte varit något som helst problem. Tack ändå!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang