Konvertera Caddy till bakhjulsdrift

Vebben
27 september 2012 · 15 Inlägg

Hejsan, har lite frågor kring konvertering till bakhjuls drift. Är det någon som har kunskap om det som vet lite hur det går till, vad man kan behöva, om det är något man kan behöva veta om besiktning eller något innan man börjar. Ungefär hur mycket det kan kosta. Och hur lång tid det kan ta.

Mvh Kevin smile

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
27 september 2012 · 1 778 Inlägg

Vad är det för caddy? Ska du byta till en annan motor eller behålla den du har? Ska du göra allt jobb själv?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Vebben
27 september 2012 · 15 Inlägg

Caddy Mk1, Vet inte om man behöver byta motor? Men om jag skulle behöva det, vad är då lättast att byta till? Vet ej om det är rimligt att göra allt själv, jag är inte jätte kunnig, men det hade varit rätt kul att både lära sig lite och sen ha en jäkligt rolig bil. Hade ju inte varit fel med lite mer "pulver" Men om det är allt för bökigt så funkar det bra med original med.

Mvh Kew

SportPilot Ubåtsingenjör
27 september 2012 · 7 234 Inlägg

om du inte är så kunnig ... varför börjar du inte med något lättare ? tex trimma din 740

ska du bygga om en caddy får du ju rakställa motorn, bygga om torpedvägg, bygga kardantunnel, bygga om så du får dit en annan bakaxel osv ... det är jätte mycket jobb!

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
RymdSeglet N/A
27 september 2012 · 165 Inlägg

Finns ett projekt på vwcaddy.com, han petade i ca18 från s13 och bakvagn om jag kommer ihåg rätt
Hör med honom kanske om frågor och lite sånt

Senast redigerat av RymdSeglet (27 september 2012)

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
careau
27 september 2012 · 1 624 Inlägg

Räcker ju med 1 tråd, ELLER?!

TobbeForsman
27 september 2012 · 36 Inlägg

Så jävla svårt är det inte. Det går om du verkligen vill.
Frågan är om du vill, orkar, prioriterar dina pengar på det.
För råd har nästan alla att bygga en bil, men inte många som vill offra alla sona pengar på en bil.

DusanMandick Random Hero
27 september 2012 · 4 047 Inlägg

om man har dom frågorna du ställde i första inlägget så bevisar det ju redan där att du inte har kunskapen som krävs att göra detta ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Vebben
27 september 2012 · 15 Inlägg

TobbeForsman skrev:
Så jävla svårt är det inte. Det går om du verkligen vill.
Frågan är om du vill, orkar, prioriterar dina pengar på det.
För råd har nästan alla att bygga en bil, men inte många som vill offra alla sona pengar på en bil.

Vill bara känna mig trygg innan jag börjar. Jag har en 240 som är reservdelsbil, tänkte att man kanske kan plocka lite delar från den, kanske en del av torped väggen, och kardan tunneln? sen vet jag har jag en som jag tror skulle kunna hjälpa mej till att fixa fästen till motorn.

Vebben
27 september 2012 · 15 Inlägg

DusanMandick skrev:
om man har dom frågorna du ställde i första inlägget så bevisar det ju redan där att du inte har kunskapen som krävs att göra detta ?

Nej, jag har inte kunskap till detta just nu, försöker att få reda på lite nu... tongue
Jag ska "forska" vidare med... Och kanske prata lite med folk osv... Jag har inte köpt en caddy att börja med ännu smile Så jag vill ta reda på hur man kan göra, kolla bilder, och prata med lite folk som har koll på den där biten.

racefan
27 september 2012 · 1 059 Inlägg

rimg sfro och fråga dom. går den inte att bes in som ombyggt fordon så är det inget värde i den när den är klar.
Räkna på ca 100 000 minst och dubbla det om det ska bli bra.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang