Kabeldragning billjud Audi a4 avant -99

Svedling
26 september 2012 · 50 Inlägg

Hej, ska koppla in baslåda och slutsteg i bilen och undrar hur man får igenom kabeln från slutsteget från kupén till motorrummet till batteriet? Samt tips på lätta lösningar hur kabeldragningen ska gå till, dvs vilka kablar som bör gå vart?

BMW 320i E91 Touring "ThreeTwenty" (2007)
Rronn
26 september 2012 · 538 Inlägg

Har ndu kupé värmar uttag i bilen? isåfall kan du försöka få igenom strömkabeln där, annars är de bara att leta efter något annat lämpligt hål i torpeden.

Du bör inte dra ström och lågnivå på samma sida av bilen då de kan ge störningar, (Generator ljud i högtalare)

Jorda i bälteshållarna bak.

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Svedling
27 september 2012 · 50 Inlägg

jag har inte så stor koll på vart torpeden sitter, och nej, jag har inget kupévärmar uttag.
kollar jag under huven ser jag ingenting som skulle kunna få plats med en kabel igenom något hål.
finns det någon bild som lätt kan förklara var de kan finnas plats?

BMW 320i E91 Touring "ThreeTwenty" (2007)
Rronn
27 september 2012 · 538 Inlägg

Svedling skrev:
jag har inte så stor koll på vart torpeden sitter, och nej, jag har inget kupévärmar uttag.
kollar jag under huven ser jag ingenting som skulle kunna få plats med en kabel igenom något hål.
finns det någon bild som lätt kan förklara var de kan finnas plats?

Torpedväggen, de som väggen mellan kupe och motor rum. Nej de brukar kunna vara så, har fått borra eget hål på ett antal bilar, så de är väl vad som går att göra:) Nja ja vet inte, är inte allt för hemma på audi, men de borde finnas lämpliga ställen att borra ett hål bara du vet att du inte borrar i några vitala delar:)

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Svedling
28 september 2012 · 50 Inlägg

så jag har inget annat val än att borra mig in smile?
hade hoppats på att slippa det, men verkar som att det är enda lösningen.

BMW 320i E91 Touring "ThreeTwenty" (2007)
SjodinsBubbla Gladen Beetle
29 september 2012 · 237 Inlägg

Har du provat känt bakom och ovanför pedaler? Leta reda på en kabel stam och följ den. I motorrummet finns ett antal stora kabelstammar. En del synliga en del inte följ dem och känn efter vart dem går.

Hittar du inte dem. Ja då blir det till o börja borra i såfall tyvärr.

Volkswagen The Beetle TSI 105 "Gladen Beetle" (2012)
Svedling
29 september 2012 · 50 Inlägg

NickeEriksson skrev:
Har du provat känt bakom och ovanför pedaler? Leta reda på en kabel stam och följ den. I motorrummet finns ett antal stora kabelstammar. En del synliga en del inte följ dem och känn efter vart dem går.

Hittar du inte dem. Ja då blir det till o börja borra i såfall tyvärr.

får testa det:)

BMW 320i E91 Touring "ThreeTwenty" (2007)
SjodinsBubbla Gladen Beetle
29 september 2012 · 237 Inlägg

En del audi har även batteriet under baksätet. Men det borde du kunna urskilja då du öppnar huven tongue

Volkswagen The Beetle TSI 105 "Gladen Beetle" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang