7055
Sök

Lagning av trasig bil DVD.....

9 157 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Min sambo köpte en Pioneer DVD til bilen från USA. Ett år senare så gick den sönder (=ingen garanti kvar). Lämnade in den vecka 27 på ett företag i här i Sverige som sa att dom kunde laga den. Jag var noga med att berätta att den kom från USA, men det skulle inte vara några problem sa dom då. Fick tillbaka den 6 veckor senare, åkte hem och provade den direkt. När jag får igång den så fattas det en massa menyer, bland annat till backkameran och equalizern mm.

Edit: Glömde sista delen i historien.

Lämnade in DVDn till dom igen, och dom har nu haft den i över en månad. Var och pratade med dom igår, dom säger att dom har kontaktat Pioneer men inte fått något svar. Sen sa dom att jag skulle komma tillbaka i mitten på nästa vecka, för då får vi hitta på något åt dig sa dom då.

Vad händer om dom inte kan få ordning på den som dom lovat? Vad kan jag kräva utav företaget då? Har jag någon som helst rätt att få en ny eller liknande?

Någon som vet? Vill inte höra: Jag tror.......
Senast redigerat av Putteliten (22 september 2012)

1 525 Inlägg
22 september 2012
Hade det varit en NoName DVD så hade jag skrattad, men nu är det en Pioneer så nu kan jag gråta en skvätt för dig wink

2 656 Inlägg
22 september 2012
hade du köpt den i sverige av ett företag med support så hade dom garanterat hjälpt dig smile tyvärr men så går det när man väljer att tjäna ett par kr och handla utomlands

9 157 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
Hade det varit en NoName DVD så hade jag skrattad, men nu är det en Pioneer så nu kan jag gråta en skvätt för dig wink

Haha, kommer aldrig sätta in någon skit i min cab sörru!

ekelund88 skrev:
hade du köpt den i sverige av ett företag med support så hade dom garanterat hjälpt dig smile tyvärr men så går det när man väljer att tjäna ett par kr och handla utomlands

Det hade ju varit skitsamma eftersom att garantin redan har gått ut, då har man inga rättigheter alls även om det skulle vara dagen efter garantitiden. Företaget som jag lämnade in DVDn till sa att det inte gjorde någon skillnad om produkten var Svensk eller inte. Dom kunde nekat mig från början då hade jag tagit det, men nu anser jag att det egentligen är upp till företaget som lovat mig att laga den.

9 157 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
Nu har jag varit i kontakt på Konsumentombudsmannen. Företaget har lovat mig i deras kostnadsförslag att dom ska laga DVDn så då får dom se till att göra det utan att det blir några extra kostnader för mig. 😄

Har jagat dom på företaget nu torsdag och fredag, där säger den ena att den andra väntar svar från Pioneer, och den andra skyller på den första. På tisdag ska jag få ett svar ifrån dom, annars åker jag dit på onsdag å ställer till ett j---a liv!

Sök