Civilpolis!?

Hansol
21 mars 2007 · 9 Inlägg

Åkte precis på E4an norrgående mot arlanda, körde i cirka 150km/h, kom fram till mercedes av nyare modellen..

Körde om han och ställde mig i sidleds han körde då om mig och jag var snabb med att köra i kapp vi körde en bit .. ett par kilometer.. sen så körde jag om han och då satte han på blåljus..

panik som jag fick bromsa jag in lite grann så körde han om o drog iväg som fan.

Var detta en civilpolis eller ?
Använder de sig utav Mercedes bilar ?

mjukismagnus
21 mars 2007 · 470 Inlägg

Dom anväder sig av allt har sett golf 1or det senaste året...

Som dem brukar jävlas med folk med....

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Hamilton
21 mars 2007 · 8 868 Inlägg

Behöver inte vara en civilpolis, finns andra som får använda blåljus wink

Fotograf på tierpidag.se
Henke_325ix skogsmulle
21 mars 2007 · 25 Inlägg

kan även varit en polis av högre rang. finns många olika typer av poliser.!tex rikskrim.och sånt som inte har tid/ork att stanna dig pga av mkt viktigare uppdrag t.ex spaning efter liite grövre brottslingar än dig..,men vill ändå lära dig en läxa genom att skrämmas..skrämsel fungerar oftast väldigt bra..en stund iaf..
ps.och han behöver inte ha nån kollega med sig..kan ibland var x-tremt suspekt att alltid ha en kollega i hasorna vid kontakt med buset..rentav farligt:/

//mvh Henke

Bmw //när gt42 talar så tar de ett tag att få fram budskapet men när de väl kommer så är de ORD å inga visor..!!!!
BMW 850ia (1992)
Team-Adolfsson Gödseldräng
21 mars 2007 · 4 529 Inlägg

Hamilton skrev:
Behöver inte vara en civilpolis, finns andra som får använda blåljus wink

inte lagligt för civilpersoner att ha blåljus på bil/ traktor eller andra motorfodron

Brådhis * Voff voff *
21 mars 2007 · 10 303 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Hamilton skrev:
Behöver inte vara en civilpolis, finns andra som får använda blåljus wink

inte lagligt för civilpersoner att ha blåljus på bil/ traktor eller andra motorfodron

Nej... Men det finns ju t.ex. brandkår, ambulans, akutbil, tullen, skyddsvakt, säpo, blodtransport, gasjouren osv osv... Så det är ju långt ifrån BARA polisen som har blåljus...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Decibel
21 mars 2007 · 2 911 Inlägg

.... flygledare, akutpersonal på flygplatsen, ansvariga för bärgning/räddning, olika typer av ledarbilar inom olika områden, bärgningsbilar o.s.v.

Däremot finns det klara regler för vilka som får ha dold signalanläggning (ljus/ljudanläggning som inte syns på bilens tak / bilen saknar uppmärkning), till dom hör bara ett fåtal av hittils uppräknade.

chrizz Administratör
21 mars 2007 · 11 790 Inlägg
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang