Söker firma i stockholmstrakten som utför chip-optimering till Suzuki Liana 1,6i (M16A) Automat -2004b?

Spec-R Vice CEO Bang&Olufsen Sweden
21 mars 2007 · 19 Inlägg

Har mailat och ringt runt till dom flesta företag i Sverige angående chip till min bil utan att resultat!!

Lägger därför ut en efterlysning här på forumet om det finns någon som vet med säkerhet vem/vilka firmor som kan utföra detta?!

Det ska inte bytas sprut lr något mer avancerat bara ett optimeringschip för lite vassare prestanda är det ända jag eftersöker!

Ring, PM:a eller maila mig ifall du vet eller har en firma som kan utföra detta, så skulle jag bli mke tacksam!

(Suzuki Liana 1,6i (M16A) Automat -2004b)

Tel: 070-4741291

Mail: fde6@hotmail.com

Mvh Fredrik L
Stockholm

Senast redigerat av Spec-R (21 mars 2007)

Decibel
21 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Tror ingen kan, styrboxarna är av lustig modell så ingen har lagt någon möda på att försöka få fram varken checksummor eller symbolfiler för att "kompilera" ev. förändrad mjukvara.
Att läsa av boxarna är vanligen inget större problem, problematiken uppstår i att försluta den förändrade mjukvaran till sådan form som boxen accepterar, där har du problemet med just din bil.

Så tyvärr är det inte allt för ljust för den modellen.

Spec-R Vice CEO Bang&Olufsen Sweden
21 mars 2007 · 19 Inlägg

Det finns programvara (chip) till min bil, men har bara inte hittat någon firma i sverige eller i sthlms trakten som utför detta konstigt nog.

Scantune i Danmark tex kan erbjuda detta, men jag hade inte tänkt åka 100 mil bara för 10hk extra..
Tänkte därför om det va någon som kunde utföra detta  i Sverige eller  be Scantune skicka den färdiga programvaran till någon firma här uppe i sthlm tex.  Som sedan kunde installera detta i bilen skulle vara bra..


http://www.scantune.dk/priser/B-Suzuki.htm

Mvh FL

Senast redigerat av Spec-R (21 mars 2007)

Decibel
21 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Upptäckte det jag också senare.

Du har pm, + om du har möjlighet, fota gärna styrboxen inkl. serienummer (du kan sudda de 4-sista) så kan jag kanske hjälpa dig att lokalisera någon stockholmschippare som kan få tag i mjukvaran.

Oftast är "nej, vi har inte till den bilen" samma sak som "ånej va krångligt den boxen sitter / ånej va krångligt det är att chippa dom bilarna", om det inte är som jag skrev i mitt förra inlägg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang