4260
Sök

Generella frågor om pysventil och hur det påverkar mitt chip.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
#1
Tjena. Jag ska slänga på en pysventil på min s13 med steg 2 chip.

Själva chippet är inställt för att köra med T28 turbo medans jag har den mindre T25 så motorn går rätt fett vid gaspådrag, så pass att den bludrar vid fullgas vid 2-2.5k innan turbon kommer igång

Utöver det så ska chippet köras på 15psi~1bar på t28 medans min t25 laddar för tillfället 12psi~0.75 bar.

Beräknat 220-240 hästkrafter på ett chip som är mappat för 260-280

Fråga nummer 1:

Kan jag ställa turbon (om den orkar) att ladda säg.. 17-18psi~1.1-1.2 bar för att något matcha flödet av sin större kusin, eller ökar det slitaget på motorn utöver att den suger varmare luft?

fråga nr 2:

Jag har Smalbandslambda i bilen och för tillfället ligger den en bra bit in på lean på bränsleblandningen, så möjligheten att öka effekten finns. Är det bara att ladda på (så länge turbon orkar) tills den närmar sig mitten vid gaspådrag?

--

Effektgränsen på motorn är 300-330hk så den svaga länken i detta fall är bara turbon.
Senast redigerat av Eddy (18 oktober 2012)


904 Inlägg
18 oktober 2012
#2
Du har ju saker till att hålla koll på grejorna höj laddet lite i taget värsta som kan hände ä väl att du blåser turbon

AUTOTECH S60 power


Sök