Volvo V70, 2009- uppåt, 2,5 FT

Andrey
19 oktober 2012 · 34 Inlägg

Hej!

Har någon erfarenhet av Volvo V70, 2,5 FT, 2009 - uppåt? Det finns ganska många på Blocket till ett rätt bra pris. Är det ngt fel med dessa bilar? Andra motoralternativ (förutom 2,0 F) på V70 kostar betydligt högre. Varför?

IROC
19 oktober 2012 · 88 Inlägg

Andrey skrev:
Hej!

Har någon erfarenhet av Volvo V70, 2,5 FT, 2009 - uppåt? Det finns ganska många på Blocket till ett rätt bra pris. Är det ngt fel med dessa bilar? Andra motoralternativ (förutom 2,0 F) på V70 kostar betydligt högre. Varför?

1000 mil mellan var sevice om jag inte har fel för mig, 3000 på dom andra.

Andrey
19 oktober 2012 · 34 Inlägg

IROC skrev:

Andrey skrev:
Hej!

Har någon erfarenhet av Volvo V70, 2,5 FT, 2009 - uppåt? Det finns ganska många på Blocket till ett rätt bra pris. Är det ngt fel med dessa bilar? Andra motoralternativ (förutom 2,0 F) på V70 kostar betydligt högre. Varför?

1000 mil mellan var sevice om jag inte har fel för mig, 3000 på dom andra.

IROC; menar du om man kör med E85? Om jag kör bara med bensin skulle det väl inte vara tätare serviceintervaller?

Senast redigerat av Andrey (19 oktober 2012)

Rquired Allmänt envis
20 oktober 2012 · 12 512 Inlägg

Andrey skrev:

IROC skrev:

Andrey skrev:
Hej!

Har någon erfarenhet av Volvo V70, 2,5 FT, 2009 - uppåt? Det finns ganska många på Blocket till ett rätt bra pris. Är det ngt fel med dessa bilar? Andra motoralternativ (förutom 2,0 F) på V70 kostar betydligt högre. Varför?

1000 mil mellan var sevice om jag inte har fel för mig, 3000 på dom andra.

IROC; menar du om man kör med E85? Om jag kör bara med bensin skulle det väl inte vara tätare serviceintervaller?

Om jag minns rätt spelar det ingen roll vilket bränsle man kör på utan modellen skall ha service med kortare intervall även om man aldrig kör på etanol. Men det är inte så negativt i praktiken, ingen motor mår i praktiken bra av så långa intervaller som 3000mil oavsett vilket bränsle den körs på och oavsett vad tillverkarna påstår, utan för motorns skull så byt olja med ett år eller kanske 1500mils intervall oavsett bil. Det beror på hur man kör med, kör man 6000mil/år och motorn gör få kallstarter kan man förstås tänja lite på miltalet.

Men ett oljebyte "i onödan" är alltid en billig försäkring mot motorproblem!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang