Tips hur man kan bygga en brand vägg i en e34 kombi ?

gtjim
17 oktober 2012 · 692 Inlägg

hej . tänkte sätta in fuilcell men då är det ju så att besikningen kräver en brandvägg . en sedan bil helt ok väldigt lätt. men hur kan man göra i en fullstor kombi bmw e34 525 1992 kombi  . ska man behöva bygga en vägg  från golv till tak yikes i en kombi ?  mvh jimmy

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Germax
17 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Bygg för som ryggstöd och insynsskyddet sitter original.

gtjim
18 oktober 2012 · 692 Inlägg

Germax skrev:
Bygg för som ryggstöd och insynsskyddet sitter original.

Hm hur menar du nu smile

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
rickylicious Webbutvecklare
18 oktober 2012 · 2 369 Inlägg

gtjim skrev:

Germax skrev:
Bygg för som ryggstöd och insynsskyddet sitter original.

Hm hur menar du nu smile

Tror att han menar att du bygger vägg upp till fönstret ungefär och sen "tak" rakt bak till bakluckan smile Så det blir som insynsskyddet original (det man kan dra för från baksäte till baklucka).

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
gtjim
18 oktober 2012 · 692 Inlägg

Aah :)hhehhe får se om det blir en fuil cell .med tanke på all extra vikt som blir om man ska bygga så stort . men får se smile tack för svaret

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Germax
18 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Jag vet inte vad reglerna säger, men två aluplåtar och några alureglar kan knappast väga mer än några kilo.

gtjim
18 oktober 2012 · 692 Inlägg

du tänker så tongue heh ne det är nog lätt . jag tänkte plåt skivor o stål reglar heheh XD

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Germax
18 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Vad ska du med en fuelcell till om jag får fråga? Köra bana är första tanken som dyker upp i mitt huvud, men gör man verkligen det med en E34 touring?

gtjim
20 oktober 2012 · 692 Inlägg

Germax skrev:
Vad ska du med en fuelcell till om jag får fråga? Köra bana är första tanken som dyker upp i mitt huvud, men gör man verkligen det med en E34 touring?

na tänkte byggan till drifting , o gatan:) men tyckte att e34ans orginal tank på 80 l är lite väl stor hehe men  tror det blir extremt mycket extra jobb . med dom ja pratat med så blir nog bara en mindra tank från nån annan bil .

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Hool
21 oktober 2012 · 1 067 Inlägg

den är redan i plast och inte speciellt tung

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Germax
21 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Dock placerad rätt dumt, absolut längst bak.

granadadr
21 oktober 2012 · 7 293 Inlägg

men bygg en egen då, lite mindre och montera den under bilen så går den ju igenom sbp

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang