Hej jag har en Volvo 945 LTT som jag köpt Gröna R spridare (968:or) och då behöver jag höja upp bränsletrycket till 3,8 bar för max flöde
då jag inte har lust att köpa någon dyr bränsletrycksmätare eller manometer så har jag funderat lite på om inte en oljetrycksmätare borde funka lika bra?
har sökt lite om det hela och det verkar vara en del som kör med oljetrycksmätare för att mätta bränsletrycket.
Här har vi då mätaren jag funderar på, är det någon som vet nån som testat denna till det jag undrar eller nån som kör så själva? eller om nån har nåt bättre förslag på hur jag ska göra?
Okej aa självklart bensin är inget jag vill få eld på i motorrummet, men funkar det tror du att sätta en slang på givaren och sen ett T-kors på slangen till BTR och koppla på givaren där? för givaren har ju en gäng anslutning men tänkte om man sätter en slang över anslutningen och drar åt med slangklämma funkar lika bra, för finns ju inte direkt nånstans att gänga in givaren. sen så kan jag plocka bort mätaren sen, ska ju bara ställa in grundtrycket
Ska använda original BTR och klämma ihop för att höja trycket, vet att det är lite bonnmeck men det funkar tydligen bra så ska testa det, satsar på nånstans runt 300 hk så inget rå trimm, så ska nog fungera.
På original BTR så är ena anslutningen med slang och den andra en o-rings anslutning mot fuel railen. så om man kapar slangen och sätter ett T-kors och där kopplar på Givaren?
Nej du måste mäta innan BTR.en !!! Ett t-kors på matar ledningen och givaren på den slange går bra och det kvittar var bara det är mellan pump och BTR.n ;-) Bonnmeck var det Ja !! Gröna spridare? ska du köra ekologiskt ;- P
Okej då förstår jag, ska köra på 98, det är mitt första trimm projekt så får se hur mycket jag kan skrämma upp den, har ju såklart inhandlat en massa andra grejer också. men får se om original BTR funkar annars blir det att köpa en ställbar sådan
Tänk på att det inte är att kasta på spridarna och höja bränsletrycket då dränker du motorn med original sprutet, En progresiv BTR är bättre om du ska köra orginal. Och sen kompensera med en större LMM till dina gröna. Men är lite osäker på Volvo sprutet om det gillar en större LMM ? vissa japanare går det på !? Här är säkert någon som vet bättre en mig;-)
Det finns väldigt många som kör på denna setup, och ja man behöver en 3" lmm och det har jag också skaffat, sen måste man ha en starkare bränsle pump och då har jag tänkt köra på en -044 pump som är väldigt poppis sen är bilen chippad båda bränsle och tändning. har även en T3/T4 turbo. det återstår och se om det funkar eller inte, men finns ju folk som gjort detta förut och även folk som plockat ut uppåt 400 hk med original sprutet
Tackar, försker bara hålla allt på en så låg budget som möjligt och använda lite knepp för att slippa onödiga kostnader som man kan lösa mycket billigare en att köpa massa eftermarknads grejor
så du tycker alltså detta verkar seriöst? då är jag nöjd att inte bara jag tycker så du kan kolla in infon om bilen på min profil så ser du vad jag ska köra på för recept