helvita bakljus?

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
27 november 2007 · 137 Inlägg

hejsan!
tänkte höra om det är någon som vet vart man kan få tag i dom billigaste helvita bakljusen till en volvo 745?

Mvh Peter

Drive It Like You Stole It
dallelito med lem
27 november 2007 · 1 147 Inlägg

billigast..hmm. limma plasten från en lysrörsramp smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
27 november 2007 · 137 Inlägg

dallelito skrev:
billigast..hmm. limma plasten från en lysrörsramp smile

hehe va fan! smile

Drive It Like You Stole It
Urkas Kräsen grafiker
27 november 2007 · 1 775 Inlägg

Eller så skippar man det. Har aldrig sett en bil som varit snygg med vita baklysen. :\

Whine whine!
Mangeman Mr.RoadRage
27 november 2007 · 428 Inlägg

Urkas skrev:
Eller så skippar man det. Har aldrig sett en bil som varit snygg med vita baklysen. :\

Håller med föregånde talare....... roll

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Sorling
27 november 2007 · 207 Inlägg
J-P-R DO IT LOW STYLE
27 november 2007 · 1 342 Inlägg

Min mosters man var bland dem första att skaffa dessa baklyktor (vintern 99) och jag har aldrig gillat dem. På den tiden var det okej för knappt någon annan hade, nu däremot sitter det ju på var och varannan 7/940. Nej köp röd/vita eller tona mitten så det blir svart/röda det är mer snyggt enligt mitt tycke.

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
27 november 2007 · 137 Inlägg

Urkas skrev:
Eller så skippar man det. Har aldrig sett en bil som varit snygg med vita baklysen. :\

jag tycker inte heller att det är snyggt men det är ju så att ja råkade paja ett sånt bakljus för en kille i helgen så ja måste ju få tag i ett nytt nu ju

Drive It Like You Stole It
samuel360
2 november 2012 · 9 Inlägg

Nu kommer jag och stör här ^^ Har köpt helvita bakljus och jag undrar hur faan man gör för att få färg till tex blinkers. Vissa säger att det sitter färgade linser i dom och vissa säger att man måste ha färgade lampor...
Har provat lysa in i lyktan och det lyser inte i färger! Vad måste jag ha för att få färg
på skiten? smile

Jkardefelt
2 november 2012 · 121 Inlägg

samuel360 skrev:
Nu kommer jag och stör här ^^ Har köpt helvita bakljus och jag undrar hur faan man gör för att få färg till tex blinkers. Vissa säger att det sitter färgade linser i dom och vissa säger att man måste ha färgade lampor...
Har provat lysa in i lyktan och det lyser inte i färger! Vad måste jag ha för att få färg
på skiten? smile

Dioder? smile

bmx
2 november 2012 · 7 100 Inlägg

byt till oranga lampor till blinkers

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
samuel360
2 november 2012 · 9 Inlägg

Så jag måste alltså ha färgade lampor?? Kan du länka något ställe man kan köpa dioder!? Är det lagligt??smile

Jkardefelt
2 november 2012 · 121 Inlägg

samuel360 skrev:
Så jag måste alltså ha färgade lampor?? Kan du länka något ställe man kan köpa dioder!? Är det lagligt??smile

Dioder är lagligt vad jag vet iaf. www.xenonkungen.se www.diodhuset.se sen har mekonomenen och t.ex meca i butikerna smile

samuel360
2 november 2012 · 9 Inlägg

ser det ut som vanligt med dioder? Eller blir det "fränare"? Hade varit lite småfränt med ledslingor i bakljusen smile

Jkardefelt
2 november 2012 · 121 Inlägg

samuel360 skrev:
ser det ut som vanligt med dioder? Eller blir det "fränare"? Hade varit lite småfränt med ledslingor i bakljusen smile

Blir väl lite fränare ljus smile Men köp vanliga orangea lampor till blinkers, Tror det blir för gult med dioder smile

BudgetDunkaren Osponsrad
2 november 2012 · 1 631 Inlägg

jag kör med enbart gula dioder i min  bil. beror ju på hur många dioder som sitter i och hur starka dom är.. mina blinkar mjukt orange !

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang