bilnycklar?

polkagris
24 mars 2007 · 6 Inlägg

Har man bilnycklar på sin vanliga nyckelknippa (den med hus och sånt) eller på en separat? Hur gör ni? Bör man ha ett nyckelband (sån lång snodd) eller är det bara för högstadieelever?

Tacksam för svar smile

pz_racing VAG entusiast
24 mars 2007 · 277 Inlägg

polkagris skrev:
Har man bilnycklar på sin vanliga nyckelknippa (den med hus och sånt) eller på en separat? Hur gör ni? Bör man ha ett nyckelband (sån lång snodd) eller är det bara för högstadieelever?

Tacksam för svar smile

Man ska alltid ha husnycklar och bilnycklar var för sig. Det minskar risken att dem gör inbrott i ditt hus om du inte ger dem alla nycklar på en och samma nyckelknipa.

Senast redigerat av pz_racing (24 mars 2007)

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
Ecila
24 mars 2007 · 5 Inlägg

Jag har bilnycklarna separat för att inte ha en massa dinglande i knät när jag kör (beroende på vad du har för bil).
Snoddar har jag på mobilerna... lättare att hämta upp ur fickan när man kör om man glömt lägga fram dem innan mna startar... (jag ÄR glömsk)

MilleN
24 mars 2007 · 9 108 Inlägg

Jag har dom separat eftersom jag kör in i ett parkeringshus och behöver då använda husnyckeln. Blir jobbigt att behöva stänga av motorn smile

P_Svensson Svetsare
24 mars 2007 · 80 Inlägg

jag har dom separat för att slippa allt skramlande och gungande när man körsmile

Det ska va TYSKT!!!
mektrollet Reparatör
24 mars 2007 · 630 Inlägg

polkagris skrev:
Har man bilnycklar på sin vanliga nyckelknippa (den med hus och sånt) eller på en separat? Hur gör ni? Bör man ha ett nyckelband (sån lång snodd) eller är det bara för högstadieelever?

Tacksam för svar smile

Har en kabinhake i min knippa för att kunna ta ur aktuell bilnyckel till bilen . Har alltid hemnyckeln liggande i myntfacket på plånboken så man slipper släpa och slarva bort hela knippan när man e ute å svänger på krogen smile

Dockan
24 mars 2007 · 733 Inlägg

jaa... min bilnyckel sitter alltid i på saaben.. kan ju bero på att batteriet ligger på 8 volvo nu och att den är nästan helt sönderrostad... inget en normal människa skulle vilja ha iaf tongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
LasseMan underordnad allfixare
24 mars 2007 · 696 Inlägg

alla nycker sitter på samma knippa med ett långt audi band som jag trär över växelspaken när jag kör smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Miklen
24 mars 2007 ·

nyckel å larmdosa sitter separat..är ju inte alltid man har me sig dörrnycklarna å som ovan nämnde d e förbannat jobbit att ha massa skit dinglande vid ratten smile

Lone Star
24 mars 2007 · 1 231 Inlägg

Jag har båda löst i myntfickan smile

Mitt projekt: Evo III
dusty Living in the fastlane
24 mars 2007 · 2 616 Inlägg

jag har dom var för sig smile klumpigt att ha bilnyckeln med sig överallt tycker jag

Chrom Kapten Långsam
24 mars 2007 · 185 Inlägg

Var för sig, bilnyckeln och garagenyckeln på en knippa och resten på en annan. Man pallar ju inte å bära på den ubernyckeln såfort man ska ut någonstans utan bilen.

master_lars
24 mars 2007 · 1 166 Inlägg

Jag har dem separat, dels för att det blir så jäkla många nycklar annars.. Snodd eller utan, beror på, ja har ju inget centrallås på min, så jag har nyckeln i en snodd, lättare att komma ihåg då.. Men smaken är ju som baken! Delad.

twin_cam Smålänning
24 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Jag har bilnyckeln i nyckelknippan. Gammal bil - liten nyckel. Sen så dinglar dom inte vid knät i riktiga bilar wink *skojar bara*

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
24 mars 2007 · 2 258 Inlägg

Har dem oftast löst, eftersom jag ofta kör olika bilar...

wink VARNING för nyckelband! På Fairlanens nycklar har jag ett långt, jättefint pepitarutigt nyckelband. Tändningslåset på bilen sitter till vänster om ratten, ihop med ljusknappen.
Där har jag trasslat in foten i nyckelbandet när nyckeln suttit kvar i tändningslåset och stupat ut ur bilen!!! Gjorde ont! sad
Fast på en normal bil händer knappast det... smile

På sommaren hatar jag stora knippor för då killas de på benen om man inte har långbyxor.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang