Menas med ST

Fyndler
1 november 2012 · 175 Inlägg

Hej, vad menas med ST? Har kollat på en Peugeot ST förstår att det har något med utrustningen att göra men exakt vad är skillnaden från icke ST? Tittade lite på google men fick bara fram att det var annan utrustning hmm

Volvo 850 T5 "T-Röd" (1994)
BMW 320i (2001)
Larschan
1 november 2012 · 519 Inlägg

Fyndler skrev:
Hej, vad menas med ST? Har kollat på en Peugeot ST förstår att det har något med utrustningen att göra men exakt vad är skillnaden från icke ST? Tittade lite på google men fick bara fram att det var annan utrustning hmm

Googlar man på Peugeot ST så kommer man in på mopeder de första träffarna. Du får nog ta och specificera dig lite vad det är för modell och vad det är för fordon.

Fyndler
1 november 2012 · 175 Inlägg

Larschan skrev:

Fyndler skrev:
Hej, vad menas med ST? Har kollat på en Peugeot ST förstår att det har något med utrustningen att göra men exakt vad är skillnaden från icke ST? Tittade lite på google men fick bara fram att det var annan utrustning hmm

Googlar man på Peugeot ST så kommer man in på mopeder de första träffarna. Du får nog ta och specificera dig lite vad det är för modell och vad det är för fordon.

Peugeot 406 ST 2.0 kombi

Volvo 850 T5 "T-Röd" (1994)
BMW 320i (2001)
Larschan
1 november 2012 · 519 Inlägg

Det enda jag fick fram var att den skulle vara likvärdig med SV men ha "skinnklädsel" och större fälgar. Samt att ST 2.0 145HK istället för 136HK som den vanliga 2.0 har.

Senast redigerat av Larschan (1 november 2012)

Fyndler
1 november 2012 · 175 Inlägg

Larschan skrev:
Det enda jag fick fram var att den skulle vara likvärdig med SV men ha "skinnklädsel" och större fälgar. Samt att ST 2.0 145HK istället för 136HK som den vanliga 2.0 har.

Hmm inget skin i den jag har tittat på hmm Sökte också men väldigt dålig info. Men jag tackar för hjälpen smile

Senast redigerat av Fyndler (1 november 2012)

BMW 320i (2001)
Volvo 850 T5 "T-Röd" (1994)
406_Jonathan
17 november 2012 · 25 Inlägg

Detta gäller 96-99, inte säkert att det stämmer 99-04:
ST är utrustningsnivån. Lägsta nivån är SR men de är få i Sverige, typ bara 1,8or. Nästa nivå är ST, sen kommer SV som har mest utrustning (typ acc, dimljus, elhissar bak, regnsensor, oljetemp, yttertemp mm tror jag). Sen tror jag det fanns en SVE också, fast har aldrig sett det i Sverige.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang