Xenon till 850 -95

stefanpette
21 november 2012 · 137 Inlägg

Tja,

Håller på och kikar på det där med Xenon jag.
Är helt pantad när det kommer till Xenon, men kan jag få lite hjälp och tips på vad som man ska och kan använda till en Volvo 850 -95.

Det finns ju Xenon, sen BiXenon, vad är skillnaden?
Tanken är att jag ska ha halvljus Xenon till att börja med.


Tänkte mig nått sånt här,
http://www.xenonkungen.com/se/art/xenon … im-kit.php

Sen då, H1, H2. H3? 4300k, 6000k ?

Vad ska man ha för att inte tha polis ska bli sinniga som fan?

marcus80 Sir
21 november 2012 · 935 Inlägg

citat: Vad ska man ha för att inte tha polis ska bli sinniga som fan? slutcitat.


Svar: Inget alls då det inte är lagligt att xeon konvertera halvljus till det utan nivåreglering.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
stefanpette
21 november 2012 · 137 Inlägg

marcus80 skrev:
citat: Vad ska man ha för att inte tha polis ska bli sinniga som fan? slutcitat.


Svar: Inget alls då det inte är lagligt att xeon konvertera halvljus till det utan nivåreglering.

Okey, då släpper vi den där polis biten isf, och ställer in oss på min fråga bara då eftersom jag inte kan nått? smile

marcus80 Sir
21 november 2012 · 935 Inlägg

vilket kitt du ska ha av h1 och dom beror ju på vilka lampor som sitter orginal i bilen. ju högre siffror du har på kelvin skalan ( k efter siffrorna är kelvin skalan och anger ljus temperaturen.) ju blåare blir det. 4300 är lagom 6000k är vitt 0ch högre är nästan blått.

Det tråkiga med din bil är att du kommer få mycket ströljus från glasen som kommer blända mötande då glasen i 850:s strålkastare är räfflade och inte helt släta.

Senast redigerat av marcus80 (21 november 2012)

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
stefanpette
22 november 2012 · 137 Inlägg

Tanken är att jag ska inom väldigt kort framtid byta hela lyktan.

sandzoo
22 november 2012 · 2 072 Inlägg

Wikzen skrev:
Tanken är att jag ska inom väldigt kort framtid byta hela lyktan.

du kan ju alltid köpa xenon med R beteckning så slipper du blända så mycket..
som exempel säger vi att du har H7 lampor.. då köper du H7R lampor,,

vilka lampor du har kollar du på http://www.philips.se/c/car-lamps/31146/cat/sv/

lite info om lampor kolla in http://www.xenonkungen.com/se/page/support-1.php

Sandzoo i da house
JimmyAndersson
22 november 2012 · 1 679 Inlägg

H1R ska du ha i halvljus smile
35w på xenonet, rekommenderar högst 6000k på halvljus också smile
Annars blire för blått, och risken att åka dit blir större smile
Sen går ju inte detta igenom besiktning heller, men det vet du nog redan smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
stefanpette
22 november 2012 · 137 Inlägg

Idag så sitter det

H1 55W på både hel och halv. (Köpte bilen iförrgår) så jag rev allting och kika efter.

jimbon
22 november 2012 · 711 Inlägg

Mitt som många andras tips är H1R så blir det inte lika bländande som om du kör med bara H1.
Ett plus är om du har höjdjustering för lyktorna så att du kan sänka dom vid behov för att minska
bländning.Vet inte hur ofta jag stöter på 850/s-v70 som har eftermonterat xenon som lyser åt alla jävla håll&kanter.

Själv så kör jag bara med xenon på helljuset på mina bilar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang