6299
Sök

Turbokonvertera b230f

unibet
23 november 2012
Trådstartare
Tjenare.

Ytterligare en tråd om turbo och B230F. lol

Aja, skit samma nu.

Har köpt en 740-90 för 1000 spänn som jag har tänkt köra skiten ur på isen, problemet är väl att en original B230F inte är så pigg, så jag tänkte att den skulle få smaka på turbo.

Jag har ett 940 grenrör med turbo, Ic och alla tryckrör liggandes i garaget, så varför inte ?

Kan man ladda 0.3bar utan att behöva byta ut boxar,spridare mm ?

För att jag ska kunna lägga mig på förslagsvis 1.0bar, måste jag byta lmm,spridare,boxar och btr ?

460 Inlägg
23 november 2012
unibet skrev:
Tjenare.

Ytterligare en tråd om turbo och B230F. lol

Aja, skit samma nu.

Har köpt en 740-90 för 1000 spänn som jag har tänkt köra skiten ur på isen, problemet är väl att en original B230F inte är så pigg, så jag tänkte att den skulle få smaka på turbo.

Jag har ett 940 grenrör med turbo, Ic och alla tryckrör liggandes i garaget, så varför inte ?

Kan man ladda 0.3bar utan att behöva byta ut boxar,spridare mm ?

För att jag ska kunna lägga mig på förslagsvis 1.0bar, måste jag byta lmm,spridare,boxar och btr ?

1bar ger bra med klös som iaf räcker på isen.. spridare,boxar och ett spridarmotstånd är väl det jag kan komma på just nu, lmm och btr ska va samma smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

unibet
23 november 2012
Trådstartare
Jo, jag misstänker att kompet blir fel också.. men jag vill bara gasa till det rasar me den. smile

Hmm, lite osäker på btr. har för mig att det är 3bar till turbo och 2.5bar till sug.

460 Inlägg
23 november 2012
unibet skrev:
Jo, jag misstänker att kompet blir fel också.. men jag vill bara gasa till det rasar me den. smile

Hmm, lite osäker på btr. har för mig att det är 3bar till turbo och 2.5bar till sug.

ja den går ju bättre än en t.ex fk-motor vid samma laddtryck smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Sök