4590
Sök

850 började brinna

2 122 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
jag å några kompisar skulle dra till en gammalklass kompis på födelsedagskalas och när vi börjar köra hinner vi en liten bit utan för stan 1km kanske och vi tycker att det luktar bensin så vi kör om en audi och hamnar bakom en 850 och vi tycker att de har slutat lukta bensin men efter 1,5 mil till börjar de lukta igen sen hinner vi bara köra en bit till så ser vi hur det börjar brinna under 850in. Så jag börjar blicka med helljusen osv men killen stannade inte men efter ett tag började bilen sakta in vildigt sakta han hade då blivit av med bromsarna och fick motorbromsa ner farten. när bilen väl stannat så kliver killen ur bilen och lyfter ur cykeln som han hade i skuffen och då såg bilen ut som på bilden nedan. Det roliga var att han hade just hämtat bilen på verkstad... man kände sej ganska hjälplös när man ser bilen brinner så mkt att den inte går att släcka men enligt brandmännen så hade vi inte kunnat släcka med en 2kgs bransläckare om vi hade haft tur hade det kanske gått släcka med en 5kgs men han var tveksam. Men som tur va kom ingen tillskada utom bilen då.. 850 och V70 har problem med just detta fel bilen drar mkt bensin enligt färddatorn och är orkeslös och sen tappar den bromsarna och börjar brinna (finns en dokumentär om detta) men volvo har bara försökt mörka felet

http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/DSC00052.jpg
Senast redigerat av Kirre (25 mars 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Praise the lower'ed
210 Inlägg
25 mars 2007
liknande hände en polare till mig nyss..

Han körde hem från jobbet. på kvällen. med Sätesvärmen på..
så tyckte han de började lukta bränt. så märkte han att det brann i stolen mellan benen på honom. så han försökte släcka det med händerna samtidigt som han bromsade in. tillslut fick han stopp på bilen så öppnade han bagaget å hämtade sin jacka. sedan när han tog några steg bakåt så exploderade hela biljäveln..

också en 850..

.. Foppa ..
Mitt Cadillac Custom bygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3863131

1 231 Inlägg
25 mars 2007
ohh fy fan. Tur att ingen skada sig iaf...

Mitt projekt: Evo III

2 122 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Foppa__ skrev:
liknande hände en polare till mig nyss..

Han körde hem från jobbet. på kvällen. med Sätesvärmen på..
så tyckte han de började lukta bränt. så märkte han att det brann i stolen mellan benen på honom. så han försökte släcka det med händerna samtidigt som han bromsade in. tillslut fick han stopp på bilen så öppnade han bagaget å hämtade sin jacka. sedan när han tog några steg bakåt så exploderade hela biljäveln..

också en 850..

detta började dock under huven men elden är inget att leka med jäklar va fort den spred sig

Volvo 242 -75 Busbil

Kettunen
25 mars 2007
Fy fan asså!! Tur att ni klara er i alla fall smile
Synd för bilen bara. Hoppas du hade en bra försäkring med wink

2 122 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
de va inte min bil som började brinna... men han hade försäkrat

Volvo 242 -75 Busbil

Kettunen
25 mars 2007
Puhh tur det smile
Jaja bara börja om på nytt sad Inte alltid lika kul men ett måste ibland

329 Inlägg
25 mars 2007
Läbbigt asso smile

342 Inlägg
25 mars 2007
Inte den första Volvo som börjat brunnit direkt! och tror inte det är den sista heller!

Once you go Skyline, you´ll never go back!

LicensSvetsare
280 Inlägg
25 mars 2007
Har varit med om samma sak med en Saab 900, det bara small till sen stod det lågor från bilen!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

Sleeper
3 084 Inlägg
25 mars 2007
hmm 223 visningar hittils och den har börjat brinna för 3 st ganska hög % att bilen börjar brinna ser det ut som hmm

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kapten Långsam
185 Inlägg
25 mars 2007
Har ägt en 850 tidigare, fanns inom familjen i 7 år, riktigt bra bil på alla sätt, förutom att ena sätesvärmaren slutade fungera på senare år har jag aldrig märkt eller hört talas om detta problem. Att en bil börjar brinna lite på måfå är ju annars en sak som kanske hade varit bra att veta wink

Forummoderator
26 547 Inlägg
25 mars 2007
Inte direkt första 850:n eller V70:n man får höra börja brinna. Eller bilar
som börjar brinna över huvudtaget. Men. Vad är det som får dem att brinna?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök