1759
Sök

chassit är högre på vänstersidan. varför?

638 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
har nyligen bytat dämpare och fjädrar på bilen. både fram och bak. där bak är dom lika höga på båda sidorna. men där fram är den 1,5cm högre på vänstersidan än på högersidan. hur kan det ha blitt så här?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

638 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
ramsne? big_smile menar du om ramen är sne? hmm det har jag inte tänkt på. men så är kanske fallet då.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

dARKiE
5 031 Inlägg
22 mars 2007
du har kanske fått något skit mellan fästena wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Smålänning
7 887 Inlägg
22 mars 2007
En fjäder har kanse inte gått ner i sin tallrik riktigt ännu.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 813 Inlägg
23 mars 2007
har din bil varit med i en olycka någon gång? dikeskörning?? lr som twin säger att fjädern inte ligger rätt riktigt;) fast man har köpt nya dämpare så kanske den inte funkar som den ska?? kan ju vara tillverknings fel på den enna fram?

Åk före du så väntar jag på dig där..!

638 Inlägg
23 mars 2007
Trådstartare
jag vet inte om den har varit krockad någongång. jag titade lite i talrikarna och det verkar inte som fjädern har kommit snett heller. så vet inte vad det kan vara för fel. inte någon som haft liknande problem?

151 Inlägg
23 mars 2007
Pröva att släppa länkarmsbussningarna när bilen står på hjulen så att dom blir avlastade. Alltså så att du sen drar åt dom i sitt normalläge. Kanske långsökt men så bör man göra, om inte annat så för att inte få en förkortad livslängd på bussningarna.
Är det ställbar camber på den mha fjäderbenets lutning? Om ja, se till att den står rätt. Om den står fel kan den nog bli lite hög.
/Mats S

638 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
hmm jag fattar inte vad du menar. kan det ha med länkarmen o göra att den är högre på ena sidan? har nästan precis gjort hjulinställning också så camber mm är rätt.

638 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
hur lossar jag länkarmsbussningen då? kan du guida mig lite tack big_smile

1 Inlägg
24 mars 2007
Kolla så att inte krängnigshämmarstaget tar i... då går hämmarstaget ner och lägger sig på axeln...... det gjorde det på min Golf IV.... sänkte lite för mycket...... inget snyggt skav precis
Senast redigerat av WhiteDevil (24 mars 2007)

T4 Dreams

151 Inlägg
24 mars 2007
Ripley333 skrev:
hur lossar jag länkarmsbussningen då? kan du guida mig lite tack big_smile

Jag vet inte hur det ser ut på din men det bör väl gå en bult igenom bussningen/bussningarna? Jag menar, om du släppte på bussningarna i samband med bytet av fjädrar och om du drog åt dom med bilen i upphissat läge (alltså om hjulen hängde löst i luften) så kommer bussningarna att hamna i ett "förspänt" läge när du sänker ned bilen på hjulen. Isåfall får du låta bilen stå på marken eller köra upp på en 4-pelarlyft för att kunna komma åt bättre. Lossa bulten/bultarna nåt varv bara och dra åt igen. Ett långskott kanske men det är ändå rätt att göra det.

638 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
jo men jag gjorde hjulinställning direkt efter bytet och då rättar dom ju till det eller?

151 Inlägg
25 mars 2007
Ripley333 skrev:
jo men jag gjorde hjulinställning direkt efter bytet och då rättar dom ju till det eller?

Ja det tycker man ju att dom borde göra. Då har jag inget annat stalltips. Om allt är monterat på rätt sätt så ska det bara funka. Annars är det skillnad mellan fjädrarna. Men det är ju mkt svårt att kolla.

638 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
mm men kan det vara så att bilen har varit krockad och något är snett? om det kan påverka fästet till dämpare kanske.

10 Inlägg
25 mars 2007
har en bekant som även hans bil skilde det ca 1cm dock bak när han hade bytt fjädrar på bilen så han hade den inne på verkstado dom hitta inget fel o sbp hitta inget fel heller. ett par veckor senare va den jämn runt om kan va så att fjädrarna sätter sig i lite olika takt beroende på viktfördelningen i bilen

638 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
jo men har haft på fjädrarna i någon månad nu så dom borde ha satt sig.

workoholic
146 Inlägg
26 mars 2007
kanske som på delta att de ska rätta till sig när man satt sig i bílen...not

Sök