Vinter är här nu suck

granadadr
1 december 2012 · 7 290 Inlägg

Mack skrev:

granadadr skrev:
var ute i snöstorm å körde biltrailer,, mindre kul med en bakhjulsdriven dragbil,, spann gode mkt wink men gick bra,, var MKT spännade vid rödlyserna wink jag fuskade lite å körde LÅÅÅÅÅNGSAMT frammåt hela tiden smile

Är det inte det som kallas för "planerad körning"..?

mm iof wink men var faaan inte kul idag wink utan släp hade det varit skoj wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 december 2012 · 13 744 Inlägg

granadadr skrev:

Mack skrev:

granadadr skrev:
var ute i snöstorm å körde biltrailer,, mindre kul med en bakhjulsdriven dragbil,, spann gode mkt wink men gick bra,, var MKT spännade vid rödlyserna wink jag fuskade lite å körde LÅÅÅÅÅNGSAMT frammåt hela tiden smile

Är det inte det som kallas för "planerad körning"..?

mm iof wink men var faaan inte kul idag wink utan släp hade det varit skoj wink

tur att man hade så slö buss i natt så man slapp att det släppte..cp automat låda som växlar allt utom när den ska så det är helt omöjligt att gasa lagom..som en av och på knapp smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
no_fake
1 december 2012 · 865 Inlägg

detta hade ju som passat i bloggen...
men va fan grattis till din första vinter hoppas du har det kul. De flesta andra vet att vintern kommer varje år

Muttley
1 december 2012 ·

Ja nu kom den här med.  Men räknar med att den försvinner om någon dag för att sen komma några dagar/veckor senare.   Då är vi tillbaka i normalläge i skåne.   Vilket vi inte varit på 3 år.

Iallafall, var in till stan för att handla lite precis.  Och på hemvägen hamnar man bakom en saab 9000.   Med ganska snygga fälgar, tror dock knappast att den personen hade vinterdäck på.  Lite komiskt såhär den 1 december.  Så de gick i 40 tills de fanns tillfälle att åka om.

granadadr
1 december 2012 · 7 290 Inlägg

no_fake skrev:
detta hade ju som passat i bloggen...
men va fan grattis till din första vinter hoppas du har det kul. De flesta andra vet att vintern kommer varje år

ehhh,, läser du inte tidningar, å ser nyheter?? folk verkar ju inte alls veta att det blir vinter ju wink
man blir lika förvånad varenda år man läser om alla som kör åt PIIIP när första snön kommer,, ehhh vad är problemet?? man tar det LUGNT smile och använder vinterdäck smile

henke_99 Offroad Racing
1 december 2012 · 3 122 Inlägg

När det helt plötsligt kommit en halvmeter snö över natten utan förvarning, då kanske jag kan tänka mig att höja på ögonbrynen lite... Men allt detta kaos för kanske 5 cm snö fattar jag inte.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
no_fake
2 december 2012 · 865 Inlägg

granadadr skrev:

no_fake skrev:
detta hade ju som passat i bloggen...
men va fan grattis till din första vinter hoppas du har det kul. De flesta andra vet att vintern kommer varje år

ehhh,, läser du inte tidningar, å ser nyheter?? folk verkar ju inte alls veta att det blir vinter ju wink
man blir lika förvånad varenda år man läser om alla som kör åt PIIIP när första snön kommer,, ehhh vad är problemet?? man tar det LUGNT smile och använder vinterdäck smile

ne läser sällan en tidning varför läsa om sånt som inte rör mig:) fast iof folk verkar inte veta här uppe heller att det blir vinter, kaos i trafiken när snön kommer ändå ligger de ju snö här nästan 10mån om året:lol:

granadadr
2 december 2012 · 7 290 Inlägg

no_fake skrev:

granadadr skrev:

no_fake skrev:
detta hade ju som passat i bloggen...
men va fan grattis till din första vinter hoppas du har det kul. De flesta andra vet att vintern kommer varje år

ehhh,, läser du inte tidningar, å ser nyheter?? folk verkar ju inte alls veta att det blir vinter ju wink
man blir lika förvånad varenda år man läser om alla som kör åt PIIIP när första snön kommer,, ehhh vad är problemet?? man tar det LUGNT smile och använder vinterdäck smile

ne läser sällan en tidning varför läsa om sånt som inte rör mig:) fast iof folk verkar inte veta här uppe heller att det blir vinter, kaos i trafiken när snön kommer ändå ligger de ju snö här nästan 10mån om året:lol:

hur är plogningen där då?

idag har dem knappt visat sig här MÅNGA har kört fast tillochmed en på E4an satt fast sad

Drönirettab
2 december 2012 · 21 761 Inlägg

granadadr skrev:
hur är plogningen där då?

De väntar väl tills det har blivit 1,5-2 meter snö på vägen, sedan tar de fram "stora traktorn" från gruvan. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang