Biltemas Kopplingssats, Bra eller Dålig??

eejah
4 december 2012 · 82 Inlägg

Har tänkt köpa ny koppling nu när ja ändå ska byta motor och urtrampningslagret låter illa, jag har kikat lite och sett att biltema har det billigaste kittet 899;- för lamell tryckplatta och urtrampningslager. Det ska sitta i en Volvo 945 GL så de är inge märkvärdigt mycke kraft i motorn men de kommer väl gå åt ett gäng kopplings trampande nu i vintervädret. Så jag undrar Är det någon som har någon erfarenhet av Biltemas kopplingssats är den bra eller totalkass? Tacksam för svar då ja tänkte byta motor imorn smile

Volvo 740Turbo "3dagarn" (1990)
BMW 330D (2006)
Volvo 245 "eejah skrotad" (1990)
FordPer
4 december 2012 · 188 Inlägg

köpt en koppling till min volvo gick sönder rätt fort bilen var i å försig trimad

Mobeerg carzy
6 december 2012 · 461 Inlägg

Aldrig hört om någon som haft problem med de till en vanlig GL.

Team BSG
Equium
6 december 2012 · 356 Inlägg

Köpte kopplingssats från skruvat.se förra veckan, märket var Sachs så det ska ju vara bra grejer, inte mycket dyrare än biltema heller.

pukan2
6 december 2012 · 3 182 Inlägg

köpte ett kopplingskitt till min föra volvo 240 och och det funka skit bra. funkar fortfarande vad jag vet. när jag köpte den på biltema så sa personalen att dom köper in kopplingarna från Italien mins inte vad företaget heter.

Tyfors Svetsare
6 december 2012 · 1 160 Inlägg

ja köpte koppling där te min seat ibiza gti åkte 3000mil me den å absolut inte snällt heller men inga problem under dom milen sålde sen biln men den går än.

Ja köper där igen om de rasar.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang