6888
Sök

Vilka insprutningspumpar passar till Audi A6 2,5 TDI 1997

2 415 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
som rubriken lyder.
vilka pumpar passar till min Audi A6a? kan man ta en pump från t.ex V70?

tacksam för svar!

<---------
Senast redigerat av Tryck_o_pys (10 december 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

3 259 Inlägg
10 december 2012
Ta artikelnummer på din pump, sök sedan på bildelsbasen så kommer dom olika bilmodellerna upp! Har dock för mig att topplock och dieselpump skiljer på audimonterade 2.5tdi mot vw's/volvomonterade 2.5tdi. Det finns en jäkla massa olika motorkoder på 2.5tdi-motorn så gå på artikelnummer om du vill vara säker!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

2 415 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
JonR skrev:
Ta artikelnummer på din pump, sök sedan på bildelsbasen så kommer dom olika bilmodellerna upp! Har dock för mig att topplock och dieselpump skiljer på audimonterade 2.5tdi mot vw's/volvomonterade 2.5tdi. Det finns en jäkla massa olika motorkoder på 2.5tdi-motorn så gå på artikelnummer om du vill vara säker!

Mvh/Jon

TACK
EDIT
jag gjorde en sökning. men fann inget.. hmm
3370460415989 står det på AD att jag skall ha

3 259 Inlägg
10 december 2012
Det är nog fel siffror! Kolla efter ett boschnummer på pumpen!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

2 415 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
JonR skrev:
Det är nog fel siffror! Kolla efter ett boschnummer på pumpen!

Mvh/Jon

VE5/11E2300L460-2 kan det stämma? annars får jag kolla imorgon, då jag har 4 mil till bilen.. tongue

3 259 Inlägg
10 december 2012
Hittar inget på dom heller! sad det bästa är ju det rätta numret på pumpen! Men om du vet motorkoden(3st bokstäver)så kanske det finns nån lista på nätet om vilka pumpar som passar mellan motorkoder?

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

2 024 Inlägg
10 december 2012
Verkar som den modellen har en egen pump.
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp … yType_ID=1
Frågan är väl sen hur mycket som skiljer egentligen från andra, bästa är väl att kontakta nån kunnig dieselverkstad.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

2 415 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
JonR skrev:
Hittar inget på dom heller! sad det bästa är ju det rätta numret på pumpen! Men om du vet motorkoden(3st bokstäver)så kanske det finns nån lista på nätet om vilka pumpar som passar mellan motorkoder?

Mvh/Jon

jag tycker pumpen från volvo ser likadant ut. detta är ju princip samma motor som volvo har.. bara att volvo utveckla den ett steg till. smile

Expoze skrev:
Verkar som den modellen har en egen pump.
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp … yType_ID=1
Frågan är väl sen hur mycket som skiljer egentligen från andra, bästa är väl att kontakta nån kunnig dieselverkstad.

okey. hmm hm. blir väl att göra sig av med den då.. sad jag fick ett pris oss V.A.G på 20 lök för en helt ny. och hos en renoveringsfirma så kosta den 11500. och har inte råd att lägga ut det just nu. därav tänkte jag att det hade kunnat finnas en pump från en liknande bil som hade funkat. brukar ju vara så att man kan ta delar från andra bilar..
jag känner inte någon direkt som är duktig på just audi eller pumpar. vet ni ett företag i gbg regionen så säg till! smile

2 415 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
JonR skrev:

Mvh/Jon

här är all info du behöver tror jag smile  Modell:AUDI A6 AVANT TD1 25   Motorkod:AAT   År:1997   Månad:0   Reg.dat:20000501   KW:85   HK:116   Chassinr:WAUZZZ4AZVN024519   Bränsle:Diesel       Växellåda:Manuell   Däck:195/65R15   Drivning:2WD   Färg:GUL   :Importerad   KarossTyp:Kombi   Längd:4900   Totalvikt:2060   Tjänstevikt:1630   Antal Dörr:5

Sök