Jag har aldrig konverterat en insprutare men det enda som egentligen behövs göras är att öka bränslemängden med 30-40%.
Det bästa är ju att byta till spridare som är 30-40% större så man behåller sprutbilden, annars går det att höja bränsletrycket så att originalspridarna ger 30-40% mer soppa (men det förstör sprutbilden och inte säkert att spridarna klarar av att leverera så pass mycket mer bränsle.
Sen kallstarter på E85(E75 nu på vintern) är ju inte det roligaste, många monterar en extra kallstartspridare på sina bilar. Och se till att ha ett fräscht och bra batteri för vid -20°C då vill etanolen verkligen inte vara med längre.
Jag har däremot löst kallstarter genom att ha en liten spolarvätskeburk (1,5L från biltema för
99,90kr) som jag sedan monterat spolarmunstycket i luftburken så när jag trycker på spolarknappen jag monterat bredvid ratten så sprutar det bensin in i insugsröret.
Har som kallast startat bilen vid -15°C med denna kallstartslösning och bilen startade riktigt lätt med det. Enda problemet var att spolarbehållaren hade lossnat för mig en kväll när jag varit och sladdat så den hängde upp och ner och hade läkt ur all bensin, men hängde tillbaka den på fästet och drog även fast den med silvertejp/vävtejp (kärt barn har många namn) och sen dess har burken suttit fast

Edit: stavfel och sånt, inte bra att vara så trött så man knappt kan se rakt