Reinfeldts beslut: Skattebetalarna ska amortera invandrarnas lån

Pettzon88
25 september 2012 · 295 Inlägg

http://www.friatider.se/csn-inflyttning … -blir-utan

Ja vad tycker ni om detta?

Har själv inga problem eller tycker illa om invandrare på något sätt men tycker det är förargligt när man hör såna här saker.

Varför satsar dem inte på alla som redan bor i sverige som har de svårt oavsett vilka det är?

Finns ju massor med folk som är hemlösa, lever på existensminimum m.m. , varför inte hjälpa dem först?


Hjälp mig att förstå detta snälla? hmm

En annan grej jag hörde häromdagen är att Den invandrarfamilj som kommer hit får 17000 i månaden per barn som följer med hmm Stämmer detta? Medans många andra eller alla som får barn i sverige får 1050 i månaden ? Skevt om det verkligen stämmer.


Vad tycker ni? Alla förslag som gynnar papperslösa m.m. som kommit på sista tiden är ju bra saker, men varför ska dem göra dessa saker som vi andra som redan bor i sverige får bekosta?

Tror säkert många kommer kalla mig rasist m.m. nu men detta är jag inte då jag har flera vänner och bekanta som har invandrarbakgrund.

Senast redigerat av Pettzon88 (25 september 2012)

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Specialraggarn
25 september 2012 · 512 Inlägg

Detta är helt åt h*lvete!

Tycker dom borde se till att satsa pengar på vi som bor i sverige redan. Finns en massa svenska ungdomar m.f som skulle behöva detta redan nu ist. Verkar som allt ska satsas på dom som kommer hit ist för att fixa alla problem som vi svenskar har redan. Men detta e nog ett önsketänkande.

Man blir riktigt less och förbannad på sånt här. Klart att SD får sina fördelar nu. (bra)

Ingen kommer kalla dig rasist(iaf inte jag!) Men som vanligt så blir man ju kallad rasist nu föritden pga att man har en sverigetröja på sig tex.

MvH

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Pettzon88
25 september 2012 · 295 Inlägg

Specialraggarn skrev:
Detta är helt åt h*lvete!

Tycker dom borde se till att satsa pengar på vi som bor i sverige redan. Finns en massa svenska ungdomar m.f som skulle behöva detta redan nu ist. Verkar som allt ska satsas på dom som kommer hit ist för att fixa alla problem som vi svenskar har redan. Men detta e nog ett önsketänkande.

Man blir riktigt less och förbannad på sånt här. Klart att SD får sina fördelar nu. (bra)

Ingen kommer kalla dig rasist(iaf inte jag!) Men som vanligt så blir man ju kallad rasist nu föritden pga att man har en sverigetröja på sig tex.

MvH

Jo precis. Känner som du, snart känns de som att vi i sverige måste skaffa namninsamlingar m.m. och tala om att invånarna inte tolererar sånt här längre, utan det måste satsas på oss som finns i landet och den höga arbetslösheten som redan råder i landet.

Jo, räcker ju man sjunger nationalsången så blir man ju stämplad.

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Specialraggarn
25 september 2012 · 512 Inlägg

Pettzon88 skrev:

Specialraggarn skrev:
Detta är helt åt h*lvete!

Tycker dom borde se till att satsa pengar på vi som bor i sverige redan. Finns en massa svenska ungdomar m.f som skulle behöva detta redan nu ist. Verkar som allt ska satsas på dom som kommer hit ist för att fixa alla problem som vi svenskar har redan. Men detta e nog ett önsketänkande.

Man blir riktigt less och förbannad på sånt här. Klart att SD får sina fördelar nu. (bra)

Ingen kommer kalla dig rasist(iaf inte jag!) Men som vanligt så blir man ju kallad rasist nu föritden pga att man har en sverigetröja på sig tex.

MvH

Jo precis. Känner som du, snart känns de som att vi i sverige måste skaffa namninsamlingar m.m. och tala om att invånarna inte tolererar sånt här längre, utan det måste satsas på oss som finns i landet och den höga arbetslösheten som redan råder i landet.

Jo, räcker ju man sjunger nationalsången så blir man ju stämplad.

Ohja.
Men det kommer inte bli bättre iaf om det fortsätter såhär.
Som jag kommer säga till mina barn barn. Det var inte bättre för, utan det var bättre innan.

(Ps: ta int illa upp ni som invandrat/Invandrarbakrund!)

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
25 september 2012 · 1 163 Inlägg

Snart dags att flytta ifrån det här sorgliga landet.. smile

~Andy~
Putte318
25 september 2012 · 153 Inlägg

Säger som Specialraggarn helt åt HELVETE!!

Våra gamla och sjuka människor finns det inge hjälp eller pengar många har inte råd att gå till sjukvården blir allt dyrare och att betala sin medecin sen dom stackars sjukvårdspersonal som står på knäna pga underbemaning mm
allt handlar om Reinfeldts prioriteringar och sjuka sätt att leda landet Reinfeldt har så gott om pengar så han kan gott bekosta det själv.

Och att bli kallad rasist är inget konsigt det blir man så fort man har en åsikt i detta land.

Dodge Dart (1963)
Volvo S60 (2002)
sleepyoh
25 september 2012 · 1 319 Inlägg

Att invandrarna prioriteras med hjälp av pengar och sådant är ju ingenting nytt. Om du är svensk och går in på ett social kontor kan du inte förvänta dig mycket hjälp. Inte ens om du inte har ätit mat på 2 dagar och inte har tak överhuvudet är det ingen garanti på att ni får hjälp där. Bara invandrarna som får hjälp där. Har du tur kanske du får 200 spänn och ett lycka till i livet.

Och nu ska vi subventionera lån? Nej Sverige har blivit ett riktigt jävla PK och moral land. Tintin böcker ska plockas bort och gud vet vad. Kanske dags att flytta snart.

Senast redigerat av sleepyoh (25 september 2012)

_----------'
baltis
25 september 2012 · 1 948 Inlägg

Förens jag sett denna "nyhet" från en pålitlig källa så tar jag det bara som lögn big_smile

Skulle ju inte vara första gången friatider tar saker helt ur luften och skriver om big_smile

http://expo.se/2011/de-ligger-bakom-fri … _3800.html


Att personen som driver friatider sen själv sitter och är skyldig miljoner till personer/företag gör ju bara att det känns som han kastar sten i glashus big_smile

sleepyoh
25 september 2012 · 1 319 Inlägg

Nu såg jag det, reagerade i all hast och trodde det var någon seriösare redaktion som gett ut detta. Då har man inte så mycket att var orolig över än..

_----------'
baltis
25 september 2012 · 1 948 Inlägg

Lönar sig alltid att kolla upp källan på nätet big_smile Går man ut på stan och pratar med lite random människor så verkar allafall 20% av sveriges befolkning tro att när det kommer en invandrare till sverige så får dom MINST 100k av staten, gratis körkort samt 3 st. "slipp ut ur fängelse gratis" kort big_smile

Martin81
25 september 2012 · 1 232 Inlägg

det e ju bara för sorligt.....-svergie vart e vi på väg?

torpis Forummoderator
25 september 2012 · 10 572 Inlägg

Garaget är inte rättp lats för politiska diskussioner, i synnerhet inte baserat på tveksamma källor. Hänvisar till bättre lämpade forum.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Phaetoon
14 december 2012 · 8 156 Inlägg

Detta bör stå i tråden, trots att tråden är låst:

Kollade upp det hela. Det handlar om en flytt av en budgetpost till följd av en lagändring.

Vad man gör är att man flyttar över lånen och kostnaderna för lånen från Riksgäldens budget till statens budget.
Så Riksgälden går 1.2 miljarder plus. Det handlar bara om en omflyttning av budgetposten
Dvs vem som på pappret står för lånen.

Så det handlar inte om en ökning av budgeten med 142 gånger.
Dessutom avsätter man hela summan, istället för bara anslaget.
Så anslagsökningen är alltså på en halv miljon, från 8.5 miljoner per år.
(Anslaget bör motsvara den förväntade förlusten på lånen, dvs 10%).

http://www.regeringen.se/content/1/c6/1 … a1876c.pdf

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang