Volov 745-91 REGINA(b230f) går dåligt över 3000 rpm

A-RanG
25 december 2012 · 5 Inlägg

Jag böt toplockspackning på bilen nu till helgen och har stallt in allt som de ska men jag få bilen fortfarande inte att gå bra över 3000rpm de låter lite som en ko när man kommer upp dit och orkar inte mer, kan gå lite dåligt på tomgång också men verkligen inte något märkvärdigt.
Jag har försökt med att ställa in kammen på flera olika sätt men de här är de läge som den går som den borde mellan 1000 och 3000 rpm.
Jag har fått lite olika förslag som att de är något med Regina elsystemet, just den kontakten som sitter i sidan av motorutrymmet, igen täppt luft samt bensinfilter eller att soppa pumpen är dålig. Om de är soppa pumpen så vet jag inte riktigt vad jag ska göra med bilen.

Någon som har haft liknande problem eller på rak arm kan säga vad felet är?
Tack i förväg smile

Pim_Pim
25 december 2012 ·

Har du kollat felkoder ?

IROC-Z4EVER
25 december 2012 · 72 Inlägg

Låter för mig som att kamremmen inte är på rätt plats,
eller att tändningen är fel eftersom bilen startar, du får
nog kolla upp att märkningen stämmer för kamaxeln.

A-RanG
25 december 2012 · 5 Inlägg

haha de va inte värre än att jag startade den i någon minut så den vart lite varm men inte alldeles för varm, sen lät jag den stå några minuter innan jag testade igen, då gick den som en klocka! man märkte innan att den inte fick tillräckligt av bensin eller luft så de va tydligen bensin. Va säkert någon liten isprop i spridarna eller någon ledning eller så som fick smälta.
Får väll tacka ändå smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang