7951
Sök

Viltförsäkring utan självrisk eller mycket låg

3 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
Jag har helförsäkring hos If och skulle vilja ha en specifik viltskadeförsäkring. Gärna utan självrisk eller mycket låg sådan. En vän till mig har försäkringen hos Volvia och där en tilläggsförsäkring för viltskador. Någon som vet om man kan skaffa sig en sådan här försäkring någonstans. Gärna utan att behöva byta befintligt försäkringsbolag. Alltså genom att skaffa sig ytterligare en försäkring men då bara typ tillläggsförsäkringen för viltskador. Tack på förhand.

8 277 Inlägg
31 december 2012
Enklaste och säkraste svaret på den frågan är väl att ringa till IF om du inte vill byta bolag. Dem lär ju kunna svara på vad det finns och vad det kostar. Annars så finns det kanske någon form av läsning i ämnet på deras hemsida?

Vettemannen
31 december 2012
FNAJ185 skrev:
Jag har helförsäkring hos If och skulle vilja ha en specifik viltskadeförsäkring. Gärna utan självrisk eller mycket låg sådan. En vän till mig har försäkringen hos Volvia och där en tilläggsförsäkring för viltskador. Någon som vet om man kan skaffa sig en sådan här försäkring någonstans. Gärna utan att behöva byta befintligt försäkringsbolag. Alltså genom att skaffa sig ytterligare en försäkring men då bara typ tillläggsförsäkringen för viltskador. Tack på förhand.

Som Marlboroman skriver så är väl det enklaste att ringa kanske efter helgerna och fråga annars kan det finnas info på hemsidan.

/Benny

1 853 Inlägg
31 december 2012
Som grabbarna redan sagt kolla med ditt nuvarande bolag för att se vad de kan göra för dig. Om de inte kan lösa ditt önskemål så kan du ju använda dig av: Älgskadeföreningen's viltförsäkring som kostar 120kr per år, täcker alla registrerade fordon du har i bruk som är skrivna på dig. Det försäkringen gör är att den täcker din kostnad för själv risken som du eventuellt har vid viltolyckor via ditt försäkringsbolag

/mvh soyd

Offroad Racing
3 123 Inlägg
31 december 2012
soyd skrev:
Som grabbarna redan sagt kolla med ditt nuvarande bolag för att se vad de kan göra för dig. Om de inte kan lösa ditt önskemål så kan du ju använda dig av: Älgskadeföreningen's viltförsäkring som kostar 120kr per år, täcker alla registrerade fordon du har i bruk som är skrivna på dig. Det försäkringen gör är att den täcker din kostnad för själv risken som du eventuellt har vid viltolyckor via ditt försäkringsbolag

/mvh soyd

Jag visste att det fanns nåt sånt. Men jag hittade den inte först... Ska själv bli medlem där.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 853 Inlägg
31 december 2012
henke_99 skrev:
soyd skrev:

/mvh soyd

Jag visste att det fanns nåt sånt. Men jag hittade den inte först... Ska själv bli medlem där.

mm den är inte helt fel att ha! smile ska ta och förnya min här också nu på onsdag wink

/mvh soyd

3 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
Men ska det inte finnas något som är bundet till mig och inte till fordonet. Så oavsett om jag kör bil jag själv äger eller ej så är fordonet försäkrat av mig som kör det mot viltskador.

1 853 Inlägg
31 december 2012
FNAJ185 skrev:
Men ska det inte finnas något som är bundet till mig och inte till fordonet. Så oavsett om jag kör bil jag själv äger eller ej så är fordonet försäkrat av mig som kör det mot viltskador.

För just: Älgskadeföreningen's viltförsäkring så "tror" Jag att det räcker att ägaren för bilen som du framför har försäkringen (dvs den täcker för er familj...). Men det kan du ringa och kolla med dem. Jag vet inte om det finns nått som du menar att oavsett vilken bil du kör så har du viltförsäkringen på dig satt säga... Hade varit en bra grej dock. Hittar du en sådan försäkring så posta den här kan vara intressant att ha...

/mvh soyd

Offroad Racing
3 123 Inlägg
31 december 2012
soyd skrev:
FNAJ185 skrev:

För just: Älgskadeföreningen's viltförsäkring så "tror" Jag att det räcker att ägaren för bilen som du framför har försäkringen (dvs den täcker för er familj...). Men det kan du ringa och kolla med dem. Jag vet inte om det finns nått som du menar att oavsett vilken bil du kör så har du viltförsäkringen på dig satt säga... Hade varit en bra grej dock. Hittar du en sådan försäkring så posta den här kan vara intressant att ha...

/mvh soyd

Denna försäkringen är ju bunden till dig (personlig), och kan därmed nyttjas på alla fordon du äger så länge dom är privatägda. Och även på fordon du framför men inte äger http://www.algen.se/se/vanliga-fragor-och-svar
Om jag är medlem och kör någon annans privatägda bil - gäller medlemskapet då?

Ja, du kan söka ekonomisk hjälp även som förare av någon annans privatägda bil under förutsättning att du har drabbats av kostnaden!
Senast redigerat av henke_99 (31 december 2012)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök