5758
Sök

Öka bränsle förbrukningen på Stromberg WW?

416 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
Hej. Jag har en stromberg WW förgasare (2 portare). Vad ska jag göra för att öka bränsleförbrukningen lite på en sådan förgasare??

https://www1.garaget.org/gallery/images/52/51349/51349-d34fd73a8a04220cf9cfd13833d2bb5c.jpg
Sprängskiss Stromberg WW

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 januari 2013
Öka förbrukningen?? Why? Om du menar att du vill ha lite mer "kräm" så får du gissningsvis bytta till andra munstycken och/eller emulsionstuber gissar jag (37 & 38 i bilden???)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

416 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Öka förbrukningen?? Why? Om du menar att du vill ha lite mer "kräm" så får du gissningsvis bytta till andra munstycken och/eller emulsionstuber gissar jag (37 & 38 i bilden???)

Anledningen är att han får för lite just nu. Förra ägaren "snålställde" bilen, men är inget kul att inte kunna gasa på utan att bilen ska låta som en kulspruta. Sen tyckte även bilprovningen att avgasvärderna var väldigt "mager"

Och jag är inte så inne i förgasare och hur man ökar m.m.
Senast redigerat av Raggarn84 (2 januari 2013)

4 474 Inlägg
2 januari 2013
Ok...Skulle gissa på att det är 15 & 39 du behöver trixa med...kanske främst 39.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

416 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Ok...Skulle gissa på att det är 15 & 39 du behöver trixa med...kanske främst 39.

39:an har jag skruvat på flera gånger, men den blir inget bättre av det. när jag frågade en annan forum sida så sa de att de inte har så mycket med förbrukningen att göra, utan bara tomgång..

Först trodde många att acc-pumpen var slut, men den är nu helt ny. Sen bytte jag även alla tändstift samt höjde tändningen lite, då gick bilen lite renare. Men han klarar förtfarande inte av att man gasar på fort. Skulle jag t.ex starta bilen, lägga i drive och sedan stampa plattan i bott så skulle troligen bilen dö eller hacka sig upp i fart och spraka som en kulspruta.. Jag kan t.ex inte gasa fort upp den från 50-70 utan måste trycka ner gaspedalen sakta och stegvis..

4 474 Inlägg
2 januari 2013
Ja 39 är tomgång & CO mest gissar jag...Är förgasaren ren? Inte full med skit som satt igen den????

416 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Ja 39 är tomgång & CO mest gissar jag...Är förgasaren ren? Inte full med skit som satt igen den????

Är inte så längesedan jag hade isär den och bytte acc-pumpen, och då var den ren och så. Men ska ta isär den igen och blåsa rent alla munstycken med kompressorn, tänkte jag..

4 474 Inlägg
2 januari 2013
Är acc-pumpen rätt inställd? O-ringar mm OK? Sitter förgasarens tre större delar ihop som de skall?

416 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Är acc-pumpen rätt inställd? O-ringar mm OK? Sitter förgasarens tre större delar ihop som de skall?

Ja, det ska det allt vara..

4 474 Inlägg
2 januari 2013
O det är original förgasaren till bilen i fråga?

416 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
Yes, det är original, satt Stromberg WW i Dodge 61-67 eller nått sånt..

4 474 Inlägg
2 januari 2013
Ok...O den är bestyckad korrekt, dvs så som den var från fabrik? Har den nånsin funkat som den skall?

416 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Ok...O den är bestyckad korrekt, dvs så som den var från fabrik? Har den nånsin funkat som den skall?

Det vågar jag inte svara på. Den har aldrig gått rent när jag ägt den, och jag har ägt den nu i 1 år. som sagt, förra ägaren sa till mig att han "snålställt den"...

4 474 Inlägg
2 januari 2013
Då skulle jag börja med att kolla att det sitter rätt munstycken o liknande i förgasaren!

416 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Då skulle jag börja med att kolla att det sitter rätt munstycken o liknande i förgasaren!

Jag misstänker att han satt in mindre, men vet inte riktigt vart man kan se vad som är i och vart man får tag på nya...

4 474 Inlägg
2 januari 2013
Det brukar stå "siffror" på munstyckena...Kolla samtliga munstycken, tuber o allt sånt så att rätt grej sitter på rätt plats. Det borde finnas Dodge forum där det finns folk som kan detta i sömnen...
Senast redigerat av dawwe (2 januari 2013)

Sök