5084
Sök

Hjälp med spridarbyte saab 9-5

15 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Tjena, har en Saab 9-5 2.0t -00 som det sitter gröna spridare i original. Nu har jag införskaffat röda spridare och ska byta dessa så jag kan få ut lite mer effekt genom att skicka i en programvara som kräver röda spridare. Nu är det som så att jag aldrig gjort detta förrut och har bara grundläggande kunskaper om motorer rent generellt men har läst mig till att det inte ska vara så avancerat. Dock så undrar jag nu om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att förklara så grundligt som möjligt hur jag gör detta. Ska jag rycka säkringen till soppapumpen först eller behöver jag inte det ? Vart sitter spridarna på just min 9-5a osv.. helst med bilder för att underlätta.
Skulle vara evigt tacksam för detta !

15 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa till ?

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
6 januari 2013
Lossa pumpens säkring när du har bilen på tomgång så minskar trycket i systemet.

Vad gäller resten så lyft på huven så ser du var spridarna sitter....är inte direkt rocket science!

15 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Vart i motorrummet sitter dom ? kollat runt men ser inte, säkert skitsimpelt när man vet vart dom sitter men som sagt, vart sitter dom ?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
6 januari 2013
Det känns som om man inte hittar spridarna så skulle jag lämna iväg/ta hjälp av någon som hittar dem.

Hur gör du med programvaran? den behövs bytas samtidigt som spridare annars lär den gå väldigt fett.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

15 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
har en hel utbytesbox liggandes, blir att skicka i den så fort jag fått ordning på spridarna smile
Tack azid !

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
6 januari 2013
timheh skrev:
har en hel utbytesbox liggandes, blir att skicka i den så fort jag fått ordning på spridarna smile
Tack azid !

Glöm inte att gifta in den med rätt VIN

15 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Allt sådant är redan förberett smile

Sök