6562
Sök

Tips ang passat variant 1.8t -00

875 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Ska och kolla på en passat nu i veckansom gått 21***mil. Det som är problemet är att jag inte vet ett skit om dessa bilar! någon som kan berätta vad som är värt att veta och vad jag ska kolla på när jag är och kollar på bilen?

7 283 Inlägg
6 januari 2013
Drivknutar, kopplingen, framvagnen och ABS.
Servad ordentligt?

875 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Brains skrev:
Drivknutar, kopplingen, framvagnen och ABS.
Servad ordentligt?

grymt! tacktack!

5 168 Inlägg
6 januari 2013
lyssna efter ventiltick och rassel i kamkedian bak på toppen skulle den rassla eller ticka är de täcken på koxad olja. vanligt på 1,8t. glappa framvagnar är å vanligt. kärvande handbroms.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

875 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
lyssna efter ventiltick och rassel i kamkedian bak på toppen skulle den rassla eller ticka är de täcken på koxad olja. vanligt på 1,8t. glappa framvagnar är å vanligt. kärvande handbroms.

oljan kan man väl även känna och se på att det är något konstigt med om det skulle vara det?

149 Inlägg
6 januari 2013
kolsvajansson skrev:
mb_pucken skrev:

oljan kan man väl även känna och se på att det är något konstigt med om det skulle vara det?

Oljepickupen i tråget burkar koxa igen om man är för snål med oljebyten på dom motorerna. så kolla som sagt  servicehistorik, lyssna efter missljud som någon tidigare sa, i bak kant på motorn smile

#SwedenRing

875 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Bjacke skrev:
kolsvajansson skrev:
mb_pucken skrev:

Oljepickupen i tråget burkar koxa igen om man är för snål med oljebyten på dom motorerna. så kolla som sagt  servicehistorik, lyssna efter missljud som någon tidigare sa, i bak kant på motorn smile

okok dets ska jag göra:) någonting om rost på dessa bilar? när man kollar runt på blocket tycker jag att dessa klarat sig rätt bra!

149 Inlägg
6 januari 2013
kolsvajansson skrev:
Bjacke skrev:
kolsvajansson skrev:

okok dets ska jag göra:) någonting om rost på dessa bilar? när man kollar runt på blocket tycker jag att dessa klarat sig rätt bra!

Under dörrarna samt runt bakrutan smile.. annars brukar dom klara sig ganska bra eftersom att karossen är galvad smile

#SwedenRing

875 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Bjacke skrev:
kolsvajansson skrev:
Bjacke skrev:

Under dörrarna samt runt bakrutan smile.. annars brukar dom klara sig ganska bra eftersom att karossen är galvad smile

låter mkt bra!smile

Sök