6679
Sök

Köpråd: Audi S8 V10

12 086 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Jag är sugen på att byta bil och jag behöver lite feedback.

Jag är lite sugen på en A8/S8, den som kom 2004. Någon som har en sådan bil som har bra erfarenheter?
Jag vill ha en stor bil, samtidigt så tycker jag min BMW 745 är för tråkig. Därför kollar jag även på S8 för att det inte ska bli så tråkigt smile , det som direkt dyker upp i mitt huvud är försäkring och bensinförbrukning. Några siffror från folket?

Avstängd
10 388 Inlägg
6 januari 2013
Germax skrev:

Jag är lite sugen på en A8/S8, den som kom 2004. Någon som har en sådan bil som har bra erfarenheter?
Jag vill ha en stor bil, samtidigt så tycker jag min BMW 745 är för tråkig. Därför kollar jag även på S8 för att det inte ska bli så tråkigt smile , det som direkt dyker upp i mitt huvud är försäkring och bensinförbrukning. Några siffror från folket?

Det kom ingen ny A8 2004

2002b (2003 blir det väl dock i praktiken) kom D3 och 2005/06 kom den med singleframegrill

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

12 086 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Germax skrev:

Det kom ingen ny A8 2004

2002b (2003 blir det väl dock i praktiken) kom D3 och 2005/06 kom den med singleframegrill

Ok.. ursäkta min okunnighet vad det beträffar Audi..

Den här karossen syftar jag på http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S8 … 14&w=3

Avstängd
10 388 Inlägg
6 januari 2013
Germax skrev:
it_mutt skrev:
Germax skrev:

Det kom ingen ny A8 2004

Ok.. ursäkta min okunnighet vad det beträffar Audi..

Den här karossen syftar jag på http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S8 … 14&w=3

Ah, den som kom 05b (06 i praktiken då)

Bensinförbrukningen ligger runt litern landsväg enligt audi (som enligt min erfarenhet har varit rätt "rätt på det" med  övriga bilar

Sen ska man väl komma ihåg att landsväg...ja det är snällt körande på 70-90-vägar

Försäkringen vågar jag inte säga något om, det varierar ju galet mellan olika bolag

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Entreprenör
1 286 Inlägg
7 januari 2013
Germax skrev:

Kliv ner en storlek och satsa på en S6/RS6 eller 545i eller liknande annars då? Storbilskänsla men ändå inte smile

För övrigt så är bilen i annonsen du länkade sjukt läcker!! Velat ha en sådan ända sedan jag såg Transporter-filmerna big_smile

// Niklas Johansson

12 086 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
Ska jag va ärlig så har jag en kris, jag står emellan köra billigt och köra snabbt tongue Jag kan inte bestämma mig. Skulle man köra billigt, diesel med andra ord så skulle jag isf bygga nått kul vid sidan av. Men jag vet inte om jag har tid eller ork med det. Bmwn jag har idag (för att inte tala om Volvon wink ) är skittråkig att åka i, tyvärr.. Visst åker man gött och de men jag saknar orret, det feta!
Jag vill ha en stor bil, det ger mig välbehag på flera sätt smile
Har ju varit lite inne på en F01, men då blir det ju en diesel finns inte pengar till annat.
Och någon "halvstark" bil blir det inte igen, antingen billigt eller värsting känner jag.

Kollade upp försäkringen, helt okej faktiskt.

Entreprenör
1 286 Inlägg
8 januari 2013
Germax skrev:
Och någon "halvstark" bil blir det inte igen, antingen billigt eller värsting känner jag.

Kollade upp försäkringen, helt okej faktiskt.

Helt rätt tänkt tror jag.

Go for it! big_smile

// Niklas Johansson

Sök