6809
Sök

Vibrationer när man sätter på AC. S40-99

945 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
Behöver lite hjälp eftersom detta känns lite lurigt.
När man står med bilen på tomgång går den som den ska. Men när man sätter på Ac då vibrerar det oroväckande.Nån som kan hjälpa mig? Jag har personligen ingen aning om vad det kan vara.
Svårt att åtgärda?

bojboj
30 mars 2007
Samma på min bil. Det blir mer bränsleförbrukning när du slår på AC´n och om bilen får en viss mängd bensin vid tomgång och sen du slår på AC´n så blir det för lite bensin och det verkar som bilen vill dö men det rättar till sig efter 2 sekunder. Samma sak om du står på tomgång och vrider på ratten. Knepigt men jag tror det är så. iaf. Tyvärr har jag ingen aning om hur man kirrar det eller om den ens går att kirra. Men nu vet du iaf.

Kan någon rätta mig ifall jag har fel. Softa
Senast redigerat av bojboj (30 mars 2007)

945 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
Låter ju ungefär som mitt prob.Kan det vara så att den får för lite bränsle på tomgång eftersom den berkar kämpa mer.försvinner när man nuddar gasen och när man kör så går den som den ska..

2 652 Inlägg
30 mars 2007
när du tyrcker på ac\ecc knappen så ska motorn gå lite tyngre , men ingen längre stund utan de ska sluta efter någon sek .

för du får inget missljud när du tycker på ac?

945 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
Njae missljud vet jag inte om jag skulle kalla det.Snarare så känns det som att den kanske får jobba lite väl hårt.

Sök