Absolut, Det kommer gå jättebra på bensin. Det finns inga problem alls vid de effekterna om man kör på bensin.
I förlängningen är det en kanonidé som du säger att köra ett retursystem med en förpump i tanken och en bosch 044 inline eller i surgetank i motorutrymmet, Förpumpen kan vara rätt klen om du inte arbetar mot något tryck och sen låter du 044:an jobba mot btr så du får det bränsletryck du vill ha. Lite jobb, men klart värt det när man blir sugen på mer effekt.
Saab_Guden skrev:
Inox skrev:
Richtenb skrev:
Walbro är kända för att packa ihop med E85 relativt snabbt. Deatchwerks eller Bosch 044 fungerar skitbra. Walbro går ju ut själva med att man inte ska köra E85 på 255:an, därför har de utvecklat andra pumpar som klarar E85
om jag köp på bensin då? och sen när jag får lite mer cash köper en bra förpump och sen en 044 ?
har för mig att de ska gå me bensin, men den kommer ju såklart att inte flöda lika bra, men eftersom du bara satt på 250 - 280hk så kommer pumpen klara skicka bensinen till dina förbrukning..
Absolut, Det kommer gå jättebra på bensin. Det finns inga problem alls vid de effekterna om man kör på bensin.
I förlängningen är det en kanonidé som du säger att köra ett retursystem med en förpump i tanken och en bosch 044 inline eller i surgetank i motorutrymmet, Förpumpen kan vara rätt klen om du inte arbetar mot något tryck och sen låter du 044:an jobba mot btr så du får det bränsletryck du vill ha. Lite jobb, men klart värt det när man blir sugen på mer effekt.
men då kan jag ju nästan köpa bara en 044 och ha original pumpen i tanken? eller bär man ha en lite bättre förpump? Tänkte mest om man 044 suger så bra så att inte min original in-tank pump hänger med?
Japp så kan du absolut köra, Jag vet dock inte om din orginalpump är E85 kompatibel men i min bil har orginal funkat klockrent.
Om orginalpumpen kan mata upp till 300hk mot säg 3 bars bränsletryck så kan den mata bra mycket mer mot 0 bars bränsletryck eftersom Boschen är den pump som kommer jobba mot det tryck som din motor vill ha.
Det kommer bli kanonbra så länge matarpumpen inte har några packningar som hatar e85.
observera att denna setup är lite overkill för 280hk, men när man väl börjat trimma så blir det oftast mer
Inox skrev:
Richtenb skrev:
Absolut, Det kommer gå jättebra på bensin. Det finns inga problem alls vid de effekterna om man kör på bensin.
I förlängningen är det en kanonidé som du säger att köra ett retursystem med en förpump i tanken och en bosch 044 inline eller i surgetank i motorutrymmet, Förpumpen kan vara rätt klen om du inte arbetar mot något tryck och sen låter du 044:an jobba mot btr så du får det bränsletryck du vill ha. Lite jobb, men klart värt det när man blir sugen på mer effekt.
men då kan jag ju nästan köpa bara en 044 och ha original pumpen i tanken? eller bär man ha en lite bättre förpump? Tänkte mest om man 044 suger så bra så att inte min original in-tank pump hänger med?
Japp så kan du absolut köra, Jag vet dock inte om din orginalpump är E85 kompatibel men i min bil har orginal funkat klockrent.
Om orginalpumpen kan mata upp till 300hk mot säg 3 bars bränsletryck så kan den mata bra mycket mer mot 0 bars bränsletryck eftersom Boschen är den pump som kommer jobba mot det tryck som din motor vill ha.
Det kommer bli kanonbra så länge matarpumpen inte har några packningar som hatar e85.
observera att denna setup är lite overkill för 280hk, men när man väl börjat trimma så blir det oftast mer
Tror du att jag inte behöver byta pumpar överhuvudtaget? de hade juh varit smidigast tror de blir bensin under sommaren iaf kanske lite mix med e85 och bensin. för efter sommaren blir de update på botten delen som jag kommer rulla med 2014. har iaf införskaffat mej en 1:1 linjär btr tänkte köra 4bars tryck på soppan med gröna 968:or
Man vet ju aldrig hur långt orginalpumpen räcker förrens man kör bredbandslambda och bränsletrycksmätare.
Inox skrev:
Richtenb skrev:
Japp så kan du absolut köra, Jag vet dock inte om din orginalpump är E85 kompatibel men i min bil har orginal funkat klockrent.
Om orginalpumpen kan mata upp till 300hk mot säg 3 bars bränsletryck så kan den mata bra mycket mer mot 0 bars bränsletryck eftersom Boschen är den pump som kommer jobba mot det tryck som din motor vill ha.
Det kommer bli kanonbra så länge matarpumpen inte har några packningar som hatar e85.
observera att denna setup är lite overkill för 280hk, men när man väl börjat trimma så blir det oftast mer
Tror du att jag inte behöver byta pumpar överhuvudtaget? de hade juh varit smidigast tror de blir bensin under sommaren iaf kanske lite mix med e85 och bensin. för efter sommaren blir de update på botten delen som jag kommer rulla med 2014. har iaf införskaffat mej en 1:1 linjär btr tänkte köra 4bars tryck på soppan med gröna 968:or
Man vet ju aldrig hur långt orginalpumpen räcker förrens man kör bredbandslambda och bränsletrycksmätare.
Inox skrev:
Richtenb skrev:
Japp så kan du absolut köra, Jag vet dock inte om din orginalpump är E85 kompatibel men i min bil har orginal funkat klockrent.
Om orginalpumpen kan mata upp till 300hk mot säg 3 bars bränsletryck så kan den mata bra mycket mer mot 0 bars bränsletryck eftersom Boschen är den pump som kommer jobba mot det tryck som din motor vill ha.
Det kommer bli kanonbra så länge matarpumpen inte har några packningar som hatar e85.
observera att denna setup är lite overkill för 280hk, men när man väl börjat trimma så blir det oftast mer
Tror du att jag inte behöver byta pumpar överhuvudtaget? de hade juh varit smidigast tror de blir bensin under sommaren iaf kanske lite mix med e85 och bensin. för efter sommaren blir de update på botten delen som jag kommer rulla med 2014. har iaf införskaffat mej en 1:1 linjär btr tänkte köra 4bars tryck på soppan med gröna 968:or
har en MTX-L som jag skall använda mej av men ingen bränsletrycksmätare