3785
Sök

Volvo 142

2 Inlägg
15 januari 2013
Trådstartare
Hej jag har en volvo 142 som jag har satt dit led blinkers på fram men nu när jag blinkar åt vänster så lyser blinkersen fram hela tiden och bak händer det ingenting det är likadant på höger sida. kan det vara attjag måste ha ett led blinkers relä?smile tacksam för svar

Vettemannen
15 januari 2013
142stukare skrev:
Hej jag har en volvo 142 som jag har satt dit led blinkers på fram men nu när jag blinkar åt vänster så lyser blinkersen fram hela tiden och bak händer det ingenting det är likadant på höger sida. kan det vara attjag måste ha ett led blinkers relä?smile tacksam för svar

Vet inte hur det ska gå till men har hört här på garaget att man ibland måste sätta in motstånd för att få det att fungera men vet inte hur det är i en gammal bil.

/Benny

21 761 Inlägg
15 januari 2013
Kan nog vara möjligt att det behövs ett "LED-relä". Blinkersreläna på såna bilar är väl beroende av belastningen och kan få konstigheter för sig när motståndet är fel, inte absolut säker dock.

Det kan iaf blinka väldigt långsamt om bilens laddspänning är halvtaskig, tex med motorn på tomgång och låga varv. På min fars gamla Amazon slutade det nästan att blinka när man kom till en korsning och motorn gick ner till tomgång, blev mycket bättre när han satte dit ett modernare elektroniskt blinkrelä. smile

Sök