7048
Sök

Påföljd för att köra oregistrerad bil på gata?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Hej undrar vad straffet är för att köra med en oreggad bil, läs rejsbil, banbil etc. På gata.

Körkortet lär väl få vingar samt att an lr få ett h-vete med försäkringar om nått händer men mer... Måste ju vara några här som provat.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

1 140 Inlägg
22 januari 2013
Nu vet jag inte men skulle gissa att det är samma som gäller när en bil inte är skattad och besiktigad.
Det är 1500kr i böter för vardera grej. Har man otur så beslagtar dom bilen.

Jag blev stannad med min bil för något år sedan när den var oskattad och obesiktigad.
Blev stannad den första en månad (dagen efter besiktning och skatt skulle vart fixat) och polisen sa att det var 3000kr i böter men att dom kunde vara schysta och bara ge mig 1500kr i böter för att nummerplåten låg i framrutan om jag lovade att åka hem och ställa bilen smile

Skulle dock gissa på att dom tar nyckeln och tvingar dig bärga hem bilen om det är en banbil.

Edit: Stavfel.
Senast redigerat av almqvist__89 (22 januari 2013)

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
23 januari 2013
Det beror väl lite från stad till stad, polis till polis, en polare fick sina skyltar tagna för oskattat och böter.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Sök