3784
Sök

Är BSR BRA?

827 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
jag ska chippa min s40 med steg 1 och funderar på vart ja ska göra det.
Autotec ska ha 5000 för bara chipp, men BSR tar 7000 för chipp o avgassystem...men vissa säger att BSR e dåligt.

nån som vet hur det e???

10 287 Inlägg
1 april 2007
Det finns positiva och negativa åskiter om alla chipfirmor. BSR inriktar sig på "tjänstebilsmarknaden" och nackdelen med dom är att dom bara satsar på färdiga kit. Vill du skräddarsy eller ha mera effekt än deras standardsortiment så är det tji.
Jag känner "chipsnickrarna" på både BSR och på Turbocenter (för nog är det så att Autotech fortfarande kör med Turbocenters chip?) väldigt väl och dom vet båda vad dom sysslar med.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

78 Inlägg
1 april 2007
kör med autotec i min V70T5 och jag tycker inte den svarar som den skall tycker den e slö !!! aotutec kör med chipcenters chipp, det var vad dom sa när jag hämtade den i alla fall trodde dom hade egna prog men tji den, plus attt bilen stryper laddtrycket i hastigheter som 160km/h eller högre inte alls roligt och dom har fortfarande inte gjoret vid det och dom verkar inte till attt vilja göra det heller !!! så jag funderar fet på bsr !! en polare hade det i sin S602,4T och den gick mycket bättre än ogrinal jag tycker inte det e så stor skilnad i min

livet rockar över 240km/h
även böterna :(

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
1 april 2007
när jag har kollat runt så är det bsr som verkar ge mest effekt?

2 april 2007
Kör med BSR's chip, open air och deras catback system (dock inte köpt där) och bilen går otroligt bra. Riktigt mycket körglädje tycker jag.
Nu så ska jag byta turbo m.m så chippet kommer vara värdelöst men endå!

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

ST
121 Inlägg
2 april 2007
Nyligen svikit Tuningchip för BSR. Steg 1 med sportfilter. Funkar  bra än så länge lollol

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

Sök