Golf IV V5

Tyskestuk MK Stance Squad
31 januari 2013 · 139 Inlägg

Tjenare, . Så här är det, skall ev köpa en Golf IV V5 , då undrar jag som en studerande person (snål ekonomi) om det är mycket krångel med dessa motorerna? Kända fel osv. Kollade runt lite på google och fick fram lite blandade resultat.. Snälla hjälp!

Tacksam för svar på detta:
1. Kända fel (vad isf)
2. Vill ha en hyfsat billig bil att köra men det ska ändå förflytta sig, är V5an ett bra val?
3. Vad är skillnaden på V5 och VR5 ?

Tack på förhand.. får ursäkta mitt okunnande..

Peace /GALTEN

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
31 januari 2013 · 2 322 Inlägg

köpte mig en  v5 nyligen smile  kan ju säga då att den drar ju minst lika mkt som en  vr6.  och det är kedja på v5orna

402meter
31 januari 2013 · 77 Inlägg

Skulle aldrig köpa en V5 faktiskt, dom verkar krångla mycket.. har en på verkstaden där jag jobbar, den verkar vara inne var och varannan vecka..

Tyskestuk MK Stance Squad
1 februari 2013 · 139 Inlägg

mingan77 skrev:
köpte mig en  v5 nyligen smile  kan ju säga då att den drar ju minst lika mkt som en  vr6.  och det är kedja på v5orna

Vad tycker du mingan, dom kan ju bli jävligt feta, men är det värt de?smile soppan är inte så farligt, men typ är det vanligt att kedjorna går osv? För så blir det dyrt som satan va? Och hörde av en polare med hans vr6 att toveks typ inte gör kedje byte på dem eftersom det typ inte är värt jobbet, eller är det bara skit snack?wink


402meter skrev:
Skulle aldrig köpa en V5 faktiskt, dom verkar krångla mycket.. har en på verkstaden där jag jobbar, den verkar vara inne var och varannan vecka..

Vet du vad det är som kan krångla som är kända fel?

Är det dyra reserv delar och svårt att få tag i?

Senast redigerat av Tyskestuk (1 februari 2013)

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang