6765
Sök

Köpråd: MB 230 kompressor

47 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Hallå, har kollat runt efter en rolig förstabil och hittade en 230 kompressor med s202 chassi.

Vad tror ni om en sån? Går dom bra? bränsleförbrukning? Den har gått 31k mil, är det lite mycket? Beror väl på hur omskött den är men ändå. Några vanliga fel på dom?

Mvh Matsa!

2 422 Inlägg
1 februari 2013
MatsErik skrev:
Hallå, har kollat runt efter en rolig förstabil och hittade en 230 kompressor med s202 chassi.

Vad tror ni om en sån? Går dom bra? bränsleförbrukning? Den har gått 31k mil, är det lite mycket? Beror väl på hur omskött den är men ändå. Några vanliga fel på dom?

Mvh Matsa!

DU ska alltid kolla rosten på en merca men utöver detta så finns det inga större problem som gör dig gråhårig. 31k mil är mycket men får du den billigt så kanske det är värt risken. Jag hade hellre köpt en med mindre mil dock. Är det annonsen på blocket som du tittar på eller? För isf tror jag det är en helt vanlig c230 fast men sportchassi vilket är vanligt men jag kan ha fel.

47 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Ja rosten har jag hört om och ja du har nog rätt, bättre med lägre miltal på en bensinare. Ja det är den på blocket och det är AMG-edition också men man kanske ska ha lite lägre miltal om jag inte köper en diesel istället.
Tack för svaret! smile

47 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Ja w124 har jag också kollat en hel del på, dom är riktigt fina tycker jag och som du säger så verkar det vara en helt annan kvalitet. Några speciella årsmodeller som är bättre än andra eller är det alla w124 över lag som är bra? smile PS: den där mercan såg ju allt annat än rolig ut wink

Sök