BMW M5 E39, köpråd/ ägandekostnader.

webern
3 februari 2013 · 33 Inlägg

Oj den missade jag, jo har sett att dom äldre har legat mellan 70-80.000 och vissa har legat ute länge nu så marknaden är ju på vår sida smile jag vill ha facelift på den men jag bryr mig egentligen inte om bilens färg då jag hellre vill ha en bil i fint skick med så få mil som möjligt med full servicehistorik, för när jag köper m5:an har jag planerat att aldrig sälja den då dom alltid legat varmt om hjärtat smile ja det är som du säger att priset spelar klart stor roll men -00 börjar komma ner skapligt i pris dom med nu, har du sett -02:an som är ute på blocket? Verkar skumt att den är så pass "billig"? smile

dawwe ...has left the building...
3 februari 2013 · 4 474 Inlägg

Fel taktik att gå på begärt pris. Kolla på skicket, sen talar ni om vad ni är villiga att betala. Min åsikt är att dessa "billiga" bilar på blocket är i regel bilar som haft "flera yngre" ägare med allt vad det innebär. Försök att vidga er sökkrets o sök via bekantas bekanta. En ytlig bekant hittade en "mint condition" M3 E36 3.2 Cab -97 med 10000mil på det viset 2011, till ett pris LÅNGT under den billigaste på blocket. Den bilen såldes av välbärgad person som haft den ståendes i garaget de senaste 5 åren...Det är en sån bil ni vill hitta:).

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
_Jonex_ Byggare Behm
3 februari 2013 · 562 Inlägg

dawwe : Håller fullkomligt med ! Gjorde precis så när jag hittade min bmw .  Hade egentligen tänkt mig en svart men när min dök upp kändes det "rätt" och det har visat sig vara en väl omhändertagen bil.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Nordic_M5
6 februari 2013 · 64 Inlägg

Webern: 02:an där kommer från Baltikum (Lettland) så den bör man kolla upp extra noga. Nog för att det finns fina M5or i Lettland men andelen backade och fd krockade är mycket större än här. Mätarställningen bör kollas med BMW.
Visst är marknaden på vår sida smile

Håller med dawwe för övrigt. Men samtidigt undrar jag hur mycket det går att pruta i normalfallet. Känns inte så troligt att folk går från 100 till 80 på sin bil bara sådär. I så fall måste den först legat ute ganska länge och alla verkar ju vilja  prova 90 innan de tar 80 etc. Men har man tur så. Kanske ska börja ställa frågor på för dyra exemplar samt slänga ut lite krokar. Finns en hel del drömmare men dessa är ju bara att rensa ut.
Den bilen som såldes för 69900 (en Silverstone 00a med svart läder och komfortstolar) dumpades ju från 99000 så allt är väl möjligt antar jag.

BMW M5 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang