6746
Sök

Vad är den stora komfortskillnaden mellan modern cadillac och modern Mercedes?

Volvo850-92
1 682 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Jag ser att nya Cadillacs är ganska så billiga i Sverige och Mercedes är ganska så dyra. Jag testade sitta i en ny Cadillac och en ny Mercedes och jag uppfattade Cadillacen som mer rymlig och mer mjuk på något sätt jämfört med mercedesen. Mercedesen var en ny S-klass och Cadillacen var en SRX.

Vad är den stora komfortskillnaden mellan modern Cadillac och modern Mercedes?
Är Mercedes mer mot sport och Cadillac är mer mot glidare?

5 111 Inlägg
10 februari 2013
En SUV som SRX och en stor sedan som S-klasse är väl knappast bilar som bör jämföras med varandra.

Volvo850-92
1 682 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
En SUV som SRX och en stor sedan som S-klasse är väl knappast bilar som bör jämföras med varandra.

Om vi tar en Lincoln Towncar från 2013 då?

2 024 Inlägg
10 februari 2013
Då har du plötsligt bytt fabrikat oxå.
En stor anledning till att Mercan kostar pengar är inte komforten i sig utan kvaliten. Finns få bilar som är lika bra ihopskruvade och funkar lika bra med +50k mil på mätaren. Gissa varför de är så populära som Taxi?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Volvo850-92
1 682 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Expoze skrev:
Då har du plötsligt bytt fabrikat oxå.
En stor anledning till att Mercan kostar pengar är inte komforten i sig utan kvaliten. Finns få bilar som är lika bra ihopskruvade och funkar lika bra med +50k mil på mätaren. Gissa varför de är så populära som Taxi?

Diesel. Volvo och Skoda är också populär som Taxi i Sverige. I USA så är det yellow cab Ford som är populär osv.
I Frankrike så är det Peugot som är populärt som taxi osv.

Sök