2297
Sök

Köpråd för helt okunnig

6 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Hej,

Skapade sidan eftersom jag ska köpa en bil för ca 30 000:- och kan egentligen ingenting om bilar.
Behöver köpråd från er.
Ska man köpa en gammal volvo V70 från 2001 som gått 25 000 mil eller en mindre modell som är nyare och gått en fjärdedel?

Uppskattar allla råd. big_smile

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
13 februari 2013
Här är en tråd som behandlar ungefär precis din fråga: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265657

/Mattias

6 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
matteeee skrev:
Här är en tråd som behandlar ungefär precis din fråga: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265657

Lite olika frågeställningar tycker jag...

2 983 Inlägg
13 februari 2013
MissS skrev:

Ja, möjligt. Du var inte så exakt i din frågeställning, så det är lite svårt att gissa.

Behöver du en större bil, köp en Volvo. Behöver du inte det, köp en mindre, nyare med färre mil...

/Mattias

6 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
matteeee skrev:
MissS skrev:

Ja, möjligt. Du var inte så exakt i din frågeställning, så det är lite svårt att gissa.

Behöver du en större bil, köp en Volvo. Behöver du inte det, köp en mindre, nyare med färre mil...

Så Enkelt.
Tänkte att det möjligen fanns personer på den här sidan som besitter kunskap om den bästa investeringen för den lilla pengen :-)

Din slutsats kan till och med jag göra.

2 983 Inlägg
13 februari 2013
MissS skrev:
Så Enkelt.
Tänkte att det möjligen fanns personer på den här sidan som besitter kunskap om den bästa investeringen för den lilla pengen :-)

Då kan du ju läsa tråden jag länkade till och dra fler slutsatser från den, trots att det är lite olika frågeställning, också?

Lycka till att hitta en bil. roll

/Mattias

6 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
matteeee skrev:
MissS skrev:
Så Enkelt.

Då kan du ju läsa tråden jag länkade till och dra fler slutsatser från den, trots att det är lite olika frågeställning, också?

Lycka till att hitta en bil. roll

Ska läsa lite i den, tack :-)

Sök