Vanliga fel på golf mk1? förbrukning?

tal0n Mekaniker/Däckmontör
8 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

hejhej, precis köpt en Golf MK1 1,5l motor. 77:a.. är de nå spec fel som brukar dyka upp på dem?
och vad ligger dom i för soppaförbrukning ungefär? sitter orginal 4vxl låda i den..
tacksam för svar smile
Mvh Daniel

tal0n Mekaniker/Däckmontör
9 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

inge folk som vet nÅ? tongue

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 oktober 2010 · 14 077 Inlägg

tal0n skrev:
hejhej, precis köpt en Golf MK1 1,5l motor. 77:a.. är de nå spec fel som brukar dyka upp på dem?
och vad ligger dom i för soppaförbrukning ungefär? sitter orginal 4vxl låda i den..
tacksam för svar smile
Mvh Daniel

Om du äger den så är det väl bara att tanka fullt, sedan köra kanske 10 mil och sedan tanka fullt igen så får du ungefärlig förbrukning!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
tal0n Mekaniker/Däckmontör
10 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

Vettemannen skrev:

tal0n skrev:
hejhej, precis köpt en Golf MK1 1,5l motor. 77:a.. är de nå spec fel som brukar dyka upp på dem?
och vad ligger dom i för soppaförbrukning ungefär? sitter orginal 4vxl låda i den..
tacksam för svar smile
Mvh Daniel

Om du äger den så är det väl bara att tanka fullt, sedan köra kanske 10 mil och sedan tanka fullt igen så får du ungefärlig förbrukning!!

/Benny

jo det går ju enkelt att göra, kör bra precis 5 mil fram och tillbaks till jobbet varje dag så blir nog bra att räkna utifrån det., men den vanliga fel? nå kännt?
mvh

Slaylix tratt
10 oktober 2010 · 353 Inlägg

tanka fullt, nolla trippen och kör tills du bara har ångorna kvar, då får du ett mycket noggranare resultat på förbrukningen.

Mvh

_budde_
10 oktober 2010 · 152 Inlägg

rost, värmepaketet de e la de ja kom o tänka påsmile

_budde_
10 oktober 2010 · 152 Inlägg

_budde_ skrev:
rost, värmepaketet de e la de ja kom o tänka påsmile

sen borde den ligga runt 0,5l/mil beror helt på hur du själv kör och va de e för väg du kör på.  har legat nere på 0,35 med en 1,6l förgasare, rak sträcka o ingen gas knappt=)


men som sagt tanka fullt och sen kör så vet du va den drar sen. alla bilar drar olika

caromania Forummoderator
10 oktober 2010 · 9 296 Inlägg

Tyvärr är det en annan förgasare i den, jag skulle tro att  du fick så fina siffror med en tvåports keihin?

En så gammal så är det ju definitivt rosten som är störst problem.

Toppen bör nästan vara renoverad? Hur långt har den gått? Ventilstyrningarna var inte så slitstarka på de där äldsta.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
tal0n Mekaniker/Däckmontör
10 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

_budde_ skrev:
rost, värmepaketet de e la de ja kom o tänka påsmile

okok ja lite rost har jag hittat men inge allvarligt tror ja, nybes så allt för farligt tror ja inte att det är tongue,

smile

tal0n Mekaniker/Däckmontör
10 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

caromania skrev:
Tyvärr är det en annan förgasare i den, jag skulle tro att  du fick så fina siffror med en tvåports keihin?

En så gammal så är det ju definitivt rosten som är störst problem.

Toppen bör nästan vara renoverad? Hur långt har den gått? Ventilstyrningarna var inte så slitstarka på de där äldsta.

jag vet ingenting om toppen är renoverad eller något sådant, mätarn har gått 21300mil men när jag köpte den så funka inte räknevärket men det fixade jag igår.,smile

Gew
14 februari 2013 · 10 Inlägg

Mitt öga föll nu på den här.

http://www.blocket.se/vasterbotten/Skat … =2&w=1

Detta är enl. uppslag en "GLS", kan bränsleförbrukningen vara högre än den modell ni nämner ovan.
Priset verkar ju schysst på bilen jag hittat, men att den knappt gått 15000 mil har man ju svårt att tro.

caromania Forummoderator
14 februari 2013 · 9 296 Inlägg

Skulle tro att den har 1.6 med solex 35 pdsit. Har du tur drar den under litern om du renoverar fuggen. Har du otur drar den 1.6.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang