3931
Sök

Försäljningsråd

185 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Ska sälja en Bmw 530 e34 -93 motor och växellåda ( manuell ) vilket pris är rimligt för det? dom har gått lite under 17,000 mil.

Lev livet för du har bara ett

Trucker
2 710 Inlägg
14 februari 2013
Svensksåld?
Antal ägare?
Skick?

Rent spontan säger jag 25-30K för den, då utgår jag från att den är i bra skick och inte sönderrostad, trimmad eller hårdkörd osv. Största nackdelen med den är att den är väldig förtjust i bränsle hmm, hade en bekant som hade en sån, han hann knappt mellan bensinstationerna innan han va tvungen o tanka. Sanslöst vad som dricker. å andra sidan, en gammal V8, knappast en miljöbil

Fart missbrukare

460 Inlägg
14 februari 2013
trippelturbo skrev:
Svensksåld?
Antal ägare?
Skick?

Rent spontan säger jag 25-30K för den, då utgår jag från att den är i bra skick och inte sönderrostad, trimmad eller hårdkörd osv. Största nackdelen med den är att den är väldig förtjust i bränsle hmm, hade en bekant som hade en sån, han hann knappt mellan bensinstationerna innan han va tvungen o tanka. Sanslöst vad som dricker. å andra sidan, en gammal V8, knappast en miljöbil

jag tolkade det som att han bara ville sälja motor och växellåda, men kan ha fel smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

185 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
trippelturbo skrev:
Svensksåld?
Antal ägare?
Skick?

jag tolkade det som att han bara ville sälja motor och växellåda, men kan ha fel smile

yes, bara motor och låda smile

Lev livet för du har bara ett

528 Inlägg
15 februari 2013
Kolla på skrotfirmorna vad de tar för motsvarande objekt och lägg dig en bit under?  De som köper motor och låda kollar garanterat över vad skrotfirmorna har på lager så du måste ju matcha dem i pris.

1 140 Inlägg
15 februari 2013
2000-4000 kan du för motorn iallafall, lådan vet jag inte riktigt.

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

Sök